16-03-07

Eén op drie vindt winkelen leuk tijdverdrijf

Eén op drie consumenten vindt winkelen een leuk tijdverdrijf. Dat is de conclusie van een Nederlands consumentenonderzoek van het studiebureau Trendbox. Maar het publiek blijkt niet overal even graag te gaan winkelen. Bovendien wordt een faire prijs en directie communicatie als heel belangrijk bestempeld.

De onderzoekers kwamen volgens het magazine Retail Trends tot de vaststelling dat 83 procent van de consumenten bij een grote aankoop, zoals een auto of meubels, altijd een bezoek brengt aan de winkels. “Zeven op de tien consumenten kijkt tevens rond op internet. Eenzelfde aantal stelt dat zij alleen heel anders te winkelen dan wanneer zij samen met hun partner shoppen,” aldus nog het magazine.

Eén op drie ondervraagden noemt winkelen een leuk tijdverdrijf. Consumenten brengen volgens de onderzoekers vooral graag een bezoek aan warenhuizen, kledingwinkels en tuincentra. Minder geliefd zijn bezoeken aan tapijtwinkels, beddenzaken en keukenspeciaalzaken.

Consumenten vinden volgens de onderzoekers van groot belang dat deze winkels open zijn op zondag, goede bereikbaar zijn en voldoende parkeergelegenheid hebben. Verder eisen ze faire prijzen en deskundig, servicegericht en voldoende personeel.

11:41 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: retail |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.