13-09-07

Britten blijven Aston Martin houden

Aston Martin leidt de Britse lijst van de meest coole merken. Dat blijkt uit een onderzoek van CoolBrands. Aston Martin behoudt daarmee zijn leidersplaats, volgens de onderzoekers vooral te danken aan het James Bond effect van de film ‘Casino Royale’ en de daaruit heropbloeiende affectie tussen het Britse publiek en de meesterspion van de Britse schrijver Ian Fleming. Vogue werd bestempeld als het meest coole mediamerk.

Aston Martin wordt gevolgd door de iPod van Apple, YouTube, Bang & Olufsen en Google. In de top tien zijn verder nog PlayStation, Apple, Agent Provocateur, Nintendo en Virgin Atlantic terug te vinden. De sociale netwerksite MySpace haalde slechts een 29ste plaats. Het Apple-merk iTunes kwam uit op een 19de plaats, de iPhone volgt op een 23ste plaats. Naast Aston Martin zijn ook de automerken Ferrari (11de) en Lamborghini (18de).

“De top twintig is een weerspiegeling van onze veranderde noden, wensen en interesses,” aldus de onderzoekers in de Britse krant The Guardian. “Er zijn twee duidelijke onderscheiden categorieën terug te vinden. Merken zoals Google en Amazon hebben hun waarde dankzij hun nut in het dagelijks leven, maar daarnaast zijn er merken zoals Ferrari of Rolex, die mensen graag zouden hebben, maar wellicht nooit zullen kunnen kopen.”

Vogue was het mediamerk het hoogste scoorde. Het magazine belandde op een 69ste plaats. Verder volgden nog Vanity Fair (112), Marvel Comics (123), New Musical Express (211), Grazia (243), Popbitch (270), GQ (289) en Dazed & Confused (311).

12:00 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: aston martin, groot-brittannie |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.