04-02-08

Autoverkoop profiteert van direct marketing

Elke dollar die autoverkopers uitgeven aan direct marketing, brengt 33,81 dollar op. Dat blijkt uit cijfers van de Amerikaanse Direct Marketing Association over de direct-marketing-inspanningen van de automobielindustrie tijdens het voorbije jaar. Daarbij gaven de autoverkopers in totaal 7,3 miljard dollar uit aan direct marketing. Die investeringen leverden volgens de organisatie 248,1 miljard dollar aan omzet op.

De onderzoekers stelden vast dat de autoconstructeurs het voorbije jaar 8 miljard dollar investeerden in direct marketing. Dat leverde hen een omzet van 77,8 miljard op. Daarmee ligt de return-on-investment voor de autoconstructeurs op 9,68 dollar per uitgegeven dollar. Verwacht wordt dat de sector in 2012 een bedrag van 9,8 miljard dollar zal investeren in direct markting. Dat zou hen een omzet van 108,1 miljard dollar opleveren. Daarmee zal een return-on-investment gerealiseerd worden van 11 dollar per geïnvesteerde dollar.

Volgens het rapport van de Direct Marketing Association halen de autoverkopers uit direct marketing de grootste return-on-investment van alle economische sectoren. Tegen 2012 zullen zij volgens het rapport 8,8 miljard dollar uitgeven aan direct marketing. Dat zou hen een omzet van 297,8 miljard opleveren. Daarmee zou hun return-on-investment licht dalen tot 33,67 dollar per uitgegeven dollar.

De meeste campagnes op het vlak van direct mail waren gericht op het verwerven van nieuwe klanten. Tijdens de bestudeerde periode was Toyota de grootste investeerder van direct marketing.

Meer over transport en verkeer

14:27 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: automotive, direct marketing |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.