31-07-08

Versace doet binnenrenovatie Clock Tower New York

Het Italiaanse luxemerk Versace heeft een contract in de wacht gesleept voor de binnenrenovatie van de Clock Tower van Africa Israel aan Madison Avenue in New York. Versace zal 55 appartementen en een kuurcentrum inrichten in het honderd jaar oude gebouw, dat geïnspireerd was op de klokkentoren op het beroemde San Marcoplein in het Italiaanse Venetië en door architect Napoleon LeBrun werd ontworpen. Een exclusieve club in de Clock Tower zal persoonlijk worden ontworpen door Donatella Versace, de topvrouw van het luxemerk. Financiële details over het contract werden niet vrijgegeven.

Africa Israel kocht de Clock Tower vorig jaar voor een bedrag van 200 miljoen dollar en kondigde toen renovatieplannen voor een bedrag van 110 miljoen dollar aan. De renovatiewerken zouden twee jaar in beslag nemen. Het complex zou dan een totale waarde krijgen van ongeveer 1 miljard dollar. Versace heeft al heel wat ervaring opgebouwd in de binnenhuisarchitectuur, met de ontwikkeling van onder meer hotels en appartementen, luxejachten en zelfs helicopters. Twee jaar geleden renoveerde Versace 32 appartementen boven het Plaza Hotel in New York.

Africa Israel is een Israelisch conglomeraat van miljardair Lev Leviev met belangen in vastgoed, energie, hotels, mode en infrastructuur. De Clock Building werd ontworpen voor het bedrijf Metlife, dat er in 1909 zijn hoofdkwartier in onderbracht. "Het project, dat onder meer voorziet in een penthouse van meer dan duizend vierkante meter, toont opnieuw aan dat de luxueuze woningmarkt geen hinder ondervindt van de Amerikaanse vastgoed- en kredietcrisis," aldus het persbureau Reuters. "Versace had eerder al aangekondigd slechts weinig impact te ondervinden van de economische vertraging."

15:22 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: new york, versace, immobilien, clockwork tower |  Facebook |

Zoekopdrachten zijn koopgids voor tweens

Meer dan tachtig procent van de tweens - jongeren tussen tien en veertien jaar - is elke dag minstens één uur online. Dat blijkt uit een Amerikaanse onderzoek van het bureau DoubleClick. Daarmee is internet het belangrijkste medium voor deze leeftijdscategorie, gevolgd door televisie (68 procent), radio (29 procent), magazines (10 procent) en kranten (5 procent). Verder bleek dat zeventig procent van deze groep een profiel op een sociale netwerksite heeft. Meer dan de helft daarvan heeft een profiel gezet op MySpace en meer dan drie op tien heeft een profiel op Facebook.

Bijna de helft van alle tweens gaat meer dan drie keer per dag op het internet en blijft dan telkens minstens een halfuur online. Zestig procent bezoekt sociale netwerksites minstens één keer per dag, maar minder dan veertig procent leest geregeld of occasioneel een blog. Verder blijkt minstens veertig procent van de tweens zoekopdrachten te gebruiken om informatie te vinden over producten en diensten die ze in een advertentie hebben opgemerkt. Meer dan één derde van de tweens zegt dat zoekresultaten een extreme impact hebben op hun koopbeslissing. Het meest populair is kledij, gevolgd door elektronica en interieurinrichting.

Volgens DoubleClick zijn zoekopdrachten een integraal onderdeel geworden van het online en offline shopping proces. Zo zegt meer dan de helft van de ondervraagde tweens zoekopdrachten te gebruiken om te bepalen waar ze offline hun kledij zullen kopen. Tachtig procent zegt zoekopdrachten te gebruiken om informatie over kledingmerken in te winnen. Twee op drie tweens gebruiken zoekmachines om de beste prijs te vinden voor elektronica-producten. Interieurproducten worden weliswaar door 71 procent van de tweens offline gekocht, maar bij 52 procent van deze aankopen waren online zoekopdrachten betrokken.

15:09 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet, zoekmachines, tweens |  Facebook |

Los Angeles wil paparazzi aan banden leggen

Los Angeles koestert plannen om de paparazzi, die bekende filmsterren op de voet volgen, aan banden te leggen. Een aantal lokale politici uit beroemde wijken zoals Beverly Hills, Hollywood en Mabibu willen overleggen hoe de praktijken van deze sensatiefotografen kunnen worden beteugeld. De paparazzi zijn volgens initiatiefnemer Dennis Zine de voorbije jaren immers steeds agressiever en confronterender geworden. Een regelgeving is volgens Zine absoluut noodzakelijk, aangezien de paparazzi naar zijn zeggen zelf geen verantwoordelijkheid wensen te nemen.

Dennis Zine stelt onder meer voor om rond bekende personaliteiten een persoonlijke veiligheidszone te voorzien. De politie van Los Angeles had eerder echter al gezegd dat dit in praktijk quasi onmogelijk zou zijn te realiseren. "Maar indien er niet ingegrepen wordt, dreigen de praktijken van de paparazzi uiteindelijk de filmsterren en andere beroemdheden weg te drijven of, erger nog, lichamelijk schade toe te brengen aan hun mikpunten of onschuldige omstaanders," aldus het persbureau Associated Press. "Daarbij wordt nog eens verwezen naar het dodelijk ongeval van de Britse prinses Diana en haar vriend Dodi Fayde in Parijs, dat zou veroorzaakt zijn door achtervolgende paparazzi."

Burgemeester Pamela Conley Ulich van Malibu zegt dat veel inwoners van haar stad klagen over het gedrag van de fotografen, die wilde auto-achtervolgingen opzetten of eindeloos in de buurt van scholen rondhangen. "Bovendien zouden de paparazzi zelfs een onbekende inwoner voor een beroemdheid hebben gehouden en daardoor verwarring en angst hebben rongestrooid," aldus nog Associated Press. Dennis Zine stelt ook voor om voor de paparazzi een registratie te voorzien, zodat men kan weten wie al dan niet een legitieme fotograaf is. Ook wordt gedacht aan het opstellen van een gedragscode, zodat iedereen weet waaraan hij zich moet houden.

14:54 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: hollywood, paparazzi, los angeles |  Facebook |

Indiase autoconstructeurs maken moeilijke tijd door

Tata Motors, de grootste autoconstructeur van India, heeft tijdens het eerste kwartaal van zijn boekjaar een winst geboekt van 77 miljoen dollar. Dat is 30 procent lager dan tijdens dezelfde periode vorig jaar en het laagste in vijf jaar tijd. De daling is volgens de autoconstructeur vooral te wijten aan de hogere grondstofprijzen en ongunstige wisselmarkten. Om de winstmarges voldoende hoog te houden zal Tata Motors, de nieuwe eigenaar van de merken Jaguar en Land Rover, naar eigen zeggen een kostenbesparingsprogramma opzetten en prijsstijgingen doorvoeren. Tata wil later dit jaar de Nano, wat de goedkoopste auto van de wereld moet worden, lanceren.

Ravi Kant, directeur van Tata Motors, gaf toe dat het een moeilijk jaar wordt voor de autosector. Dat is onder meer te wijten aan de waardevermindering van de Indiase roepie, die tijdens het kwartaal 6,8 procent waarde verloor tegenover de Amerikaanse dollar. "Dat zorgde ervoor dat grondstoffen duurder werden, aangezien veel van die producten in dollars worden verrekend," stipte hij aan tegenover het persbureau AFP. Ook andere Indiase autoconstructeurs werden daardoor getroffen. Ook werden de autoconstructeurs geconfronteerd met hogere intrestvoeten, waarmee de Indiase overheid de inflatie probeert tegen te gaan. Ook de productiekosten van de Nano kwamen hoger uit dan gebudgetteerd was.

Tata Motors verkocht tijdens het eerste kwartaal 133.079 auto's, tegenover 128.095 exemplaren het jaar voordien. Van Jaguar werden 22.444 exemplaren verkocht, tegenover 15.074 het jaar voordien. Land Rover verkocht 52.728 exemplaren tegenover 62.141 het jaar voordien. Om de overname van Jaguar en Land Rover te kunnen financieren, wil Tata Motors een extra kapitaal van 1,7 miljard dollar ophalen. Tata Group is de derde grootste producent van personenwagens van India, maar heeft er ook ongeveer 60 procent van de vrachtwagen- en busmarkt in handen.

14:35 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: india, automotive, jaguar, land rover, tata |  Facebook |

Walt Disney blij met Disneyland Parijs

Het Amerikaanse mediaconcern Walt Disney heeft tijdens het derde kwartaal van zijn boekbaar een winst gerealiseerd van 1,28 miljard dollar. Dat is 9 procent meer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Dat is volgens het mediaconcern vooral te wijten aan de goede prestaties van zijn sportzender ESPN en aan zijn themapark in Parijs, waar de cijfers gesteund werden door de zwakke dollar. De omzet steeg met 2 procent tot 9,24 miljard dollar Maar voor het laatste kwartaal van zijn boekjaar vreest Walt Disney naar eigen zeggen een zwakkere reclamemarkt voor ESPN en zijn televisiegroep ABC, te wijten aan de zwakkere Amerikaanse economie.

De inkomsten van de themaparken van Walt Disney groeiden met 5 procent tot 3,04 miljard dollar, ondanks een zwakkere Amerikaanse economie. De winst van de themaparken steeg met 3 procent, vooral dankzij de sterke prestaties van het Walt Disney World Resort en het Disneyland Resort Paris. Het bezoekersaantal in de Amerikaanse themaparken van de groep daalde met 1 procent, maar dat werd volgens Disney-topman Robert Ilgner ruimschoots gecompenseerd door een stijging van de gemiddelde bestedingen. De hotelbezetting in de Amerikaanse pretparken daalde van 93 procent naar 92 procent.

De inkomsten van de mediatak van Walt Disney steeg met 8 procent tot 4,12 miljard dollar. Dat was in belangrijke mate te danken aan zijn sportzender, waar de reclame-inkomsten met meer dan 10 procent stegen. Maar het mediaconcern verwacht voor de toekomst minder reclame-inkomsten, vooral te wijten aan de vertraging in de financiële sector, de auto-industrie en de consumentenelektronica. De filminkomsten daalden echter met 19 procent tot 1,43 miljard dollar door het flauwe onthaal van 'The Chronicles of Narnia: Prince Caspian', die in de Verenigde Staten tot nu toe 140 miljoen dollar opbracht. Dat is veel minder dan de opbrengsten van 'Pirates of the Caribbean: At World's End' vorig jaar (309 miljoen dollar).

In de merchandising werd een groei van 20 procent tot 642 miljoen dollar gerealiseerd, dankzij de overname van winkels van de keten The Children's Place Retail Stores.

14:16 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: media, toerisme, walt disney, disneyland |  Facebook |

Amerikaanse tabaksindustrie riskeert striktere wetgeving

Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft een wet voorgesteld om tabak voortaan onder de farmaceutische industrie te laten vallen. Dat zou betekenen dat de sector in de toekomst gecontroleerd zou worden door Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA). Daardoor zou de tabaksindustrie veel striktere regels moeten volgen, met onder meer beperkingen op reclame, straffen voor de verkoop aan kinderen. Bovendien zouden alle nieuwe producten door de Food and Drug Administration moeten worden goedgekeurd. Het Witte huis dreigt er echter mee om zijn veto uit te spreken tegen de nieuwe wet.

De nieuwe wet zou de sigarettenfabrikanten ook verplichten om duidelijk te samenstelling van hun producten te vermelden op de verpakking. Ook zouden er grotere risicowaarschuwingen op de verpakkingen moeten verschijnen. De wet wil volgens het Huis van Afgevaardigden ook beletten dat de tabaksindustrie misleidende gezondheidsclaims zou lanceren. Tot nu toe zijn tabaksfabrikanten in de Verenigde Staten aan minder gezondheidsregels gebonden dan de voedingsindustrie, de farmaceutische sector en zelfs de cosmetica-fabrikanten.

De nieuwe wet werd door 326 afgevaardigden goedgekeurd, terwijl 102 vertegenwoordigers tegenstemden. Dat betekent dat 96 republikleinen achter het voorstel staan en het dreigement van hun partijgenoot George W. Bush naast zich hebben neergelegd. Senator Edward Kennedy zei te hopen dat de wet nog voor het einde van dit jaar door de Amerikaanse senaat zou worden goedgekeurd. Het Witte Huis heeft aangevoerd dat deze nieuwe taak de opdracht van de Food and Drug Administration gevoelig zou verzwaren. Bovendien zegt de Amerikaanse president dat een FDA-goedkeuring het publiek de verkeerde indruk zou geven dat sigaretten gezond zijn.

13:54 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: gezondheid, tabak, verenigde staten |  Facebook |

In crisis haalt economie het van het leefmilieu

In verslechterende economische omstandigheden, blijkt de consument weer meer belang te hechten aan economische groei en ontwikkeling dan aan duurzaamheid en milieu. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van het bureau Harris. De onderzoekers voeren daarbij aan dat 63 procent van de ondervraagden van oordeel is dat economische groei en ontikkeling voor hun regio het belangrijkste is. Slechts 27 procent geeft voorrang aan het leefmilieu. In juni vorig jaar was nog 43 procent van de Amerikanen van mening dat het leefmilieu belangrijker was dan de economische groei. In november was dat al gedaald tot 37 procent.

Op dit ogenblik zegt nog 38 procent van de Amerikanen dat het wel de goede richting uitgaat, terwijl 37 procent zich ernstig zorgen maakt over de toekomst. In november van vorig jaar stond nog 47 procent bijzonder sceptisch tegenover de toekomst. Op dit ogenblik zegt 56 procent dat de levenskwaliteit in de regio voor de volgende generaties erop achteruit zal geen. Jongere generaties blijken het meest optimistisch te zijn. In de leeftijdscategorie van 18 tot 31 jaar zegt 56 procent dat de levenskwaliteit erop zal vooruitgaan, tegenover slechts 38 procent bij de Baby-boomers en 32 procent bij de senioren.

Opmerkelijk is dat Canadezen een heel andere opinie hebben dan Amerikanen. Canadezen staan veel positiever tegenover de toekomst van hun gemeenschap. Daar zegt 63 procent dat het met hun omgeving de goede kant opgaat. Bovendien zegt 44 procent van de Canadezen dat de grootste prioriteit moet gegeven worden aan duurzaamheid en het leefmilieu, terwijl 45 procent kiest voor economische groei. Over de toekomstige generaties zijn Canadezen nagenoeg even sceptisch dan de Amerikanen. In Canada zegt 56 procent van de bevolking dat de levenskwaliteit voor de volgende generaties erop achteruit zal gaan.

Harris merkt wel op dat een groot gedeelte van de ondervraagden geen conflict ziet tussen economie en economie. "Velen zijn er van overtuigd dat economie en ecologie gecombineerd kunnen en moeten worden," wordt er opgemerkt. "Maar in moeilijke economische tijdens zal economie het altijd van een andere bekommernis halen, hoewel het publiek achter een sterke milieuwetegeving staat."

12:58 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: leefmilieu, economie |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende