27-11-08

Bedrijven vinden moeilijk weg naar Millennium-generatie

Bedrijven hebben het bijzonder moeilijk om consumenten uit de Millennium-generatie - geboren na 1980 - te bereiken. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse Economist Intelligence Unit. De onderzoekers stellen dat 54 procent van de bedrijven nog altijd geen marketingstrategie hebben ontwikkeld voor deze Millennium-generatie, zelfs wanneer ze het er mee eens zijn dat er eigenlijk wel stappen zouden moeten ondernomen worden in die richting. Volgens driekwart van de bedrijven zullen deze millennials de volgende drie jaar een impact hebben op hun activiteiten.

Volgens 42 procent van de ondervraagde bedrijfsleiders moet zijn onderneming zich meer richten op jongere consumenten, terwijl 39 procent zich wil toespitsen op oudere leeftijdscategorieƫn. "Bedrijven beseffen wel hoe ze deze millennials moeten benaderen, maar ze zijn duidelijk nog niet klaar om in hun klantenbenadering ook sociale netwerking, online ondersteuning, text messaging en blogging op te nemen," stippen de onderzoekers aan. "Ze zouden moeten investeren in nieuwe modellen van consumentencommunicatie om aan de verwachting van dat publiek te kunnen beantwoorden."

De onderzoekers stellen dat de opkomst van blogs, podcasts, videos, chat rooms, sociale netwerken en andere vormen van online interactieve communicatie de relatie tussen de bedrijven en hun klanten hebben veranderd. "In het verleden waren consumenten geneigd om rechtstreeks naar bedrijven te stappen voor informatie over een product, een aankoop te doen of een klacht neer te leggen, maar nu gaat men daarvoor vooral online," stipt de Economist Intelligence Unit aan. "Nu wisselen ze hun ervaringen, zowel positief als negatief, uit op het internet."

Voor millennials zijn aanbevelingen en virale marketing volgens de onderzoekers veel belangrijker bij hun aankoopbeslissingen dan de bedrijfsreputatie en de merknaam. Bovendien leggen ze veel meer de nadruk op gebruiksvriendelijkheid dan op de prijs. Daarnaast willen ze een snelle, betrouwbare service, een naadloze interactie, een maatgerichte benadering, eerlijkheid en vertrouwen en een persoonlijke toets.

13:58 Gepost door Marcho in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing, millennium |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.