15-03-12

Internet in Brazilië en Mexico belangrijker dan televisie

In de Braziliaanse en Mexicaanse steden wordt vier keer meer tijd besteed aan het internet dan aan televisie. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Forrester Research. De onderzoekers stelden vast dat de bevolking van Braziliaanse steden gemiddeld 23,8 uur per week aan het internet besteden, tegenover slechts 6,2 uur aan traditionele televisie. In Mexicaanse steden werd een internet-gebruik van 24,7 uur per week opgetekend, tegenover slechts zeven uur voor televisie.

De onderzoekers merken op dat vooral de online videoconsumptie een belangrijke rol speelt in het fenomeen. In Brazilië zegt 86 procent van de ondervraagden gebruik te maken van online videosites zoals YouTube. Ook in Mexico wordt daarbij een score van 85 procent opgetekend. "Opvallend genoeg is de internet-penetratie in beide landen nog altijd lager dan in Europa of Noord-Amerika, maar er wordt wel een groei opgetekend," merkt Forrester Research op.

Verwacht wordt dat over vier jaar 57 procent van de Braziliaanse gezinnen toegang zal hebben tot breedband. Op dit ogenblik bedraagt de breedband-penetratie er 47 procent. In Mexico wordt een groei verwacht van 38 procent naar 48 procent. Er wordt aan toegevoegd dat mobiel breedband een belangrijk element in die groei wordt, aangezien de smartphone-penetratie in beide landen blijft toenemen. Ook wordt opgemerkt dat sociale netwerken in beide landen bijzonder populair zijn. In Brazilië geeft 89 procent aan geregeld sociale netwerken te bezoeken. In Mexico bedraagt dat cijfer 88 procent.

15:58 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet, televisie, brazilië, mexico |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.