31-03-12

Bijgeloof kost Chinese consument veel geld

Bijgeloof kost Chinese consumenten bijzonder veel geld. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Binghamton University. De Amerikaanse onderzoekers stellen dat Chinezen bijzonder bijgelovig zijn voor een aantal nummers, wat een belangrijke rol zou hebben in de prijsvorming van consumentengoederen. Het fenomeen zou het Chinese bruto binnenlandse product met 1,4 procent overdrijven ten koste van de consument.

Lees verder

15:04 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: china, bijgeloof, consumptie |  Facebook |

Bedrijven laten massale hoeveelheid gegevens onbenut

Bedrijven beschikken vaak over een massa gegevens, zonder daar optimaal gebruik van te maken. Dat gebrek kan belangrijke consequenties hebben voor de loyaliteit van de consument. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Loyalty360 en Acxiom. Aangevoerd wordt dat slechts 25 procent van de consumenten aangeeft trouw te zijn aan een merk en bedrijven zouden volgens de onderzoekers alle mogelijke inspanningen moeten doen om zoveel mogelijk klanten aan zich te binden.

Lees Verder

14:59 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing, klantentrouw |  Facebook |

Meeste werknemers nemen gevoelige informatie mee naar huis

Gevoelige bedrijfsinformatie wordt door 90 procent van de werknemers mee naar buiten genomen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus FileTrek en Harris Interactive. Volgens 79 procent zou die praktijk vermoedelijk een reden voor een verbreking van het arbeidscontract zijn. Het fenomeen kan volgens de onderzoekers ook leiden tot een belangrijke schade voor de onderneming omdat de informatie verloren gaat of in verkeerde handen terecht komt. De veiligheidsproblemen blijken echter weinig consumenten te bewegen om de onderneming de rug toe te keren.

Lees Verder

14:53 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: human resources, informatie |  Facebook |

Traditionele lokale reclame kent nog amper groei

Traditionele lokale reclame zal in de Verenigde Staten nog slechts een beperkte groei kennen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau BIA-Kelsey. Daarbij wordt opgemerkt dat de totale lokale reclame de volgende periode een groei met 2,6 procent per jaar zal kennen. In het digitale segment zal echter een groei met een 12,7 procent worden gerealiseerd, waarmee de vertraging in de traditionele lokale reclame tot een jaarlijkse groei van amper 0,2 procent zal kunnen worden opgevangen.

Lees Verder

14:42 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reclame |  Facebook |

Reclame mobiele applicaties omvatten potentiële bedreigingen

Reclame in mobiele applicaties vormen een potentiële bedreiging voor de privacy en veiligheid. Dat is de conclusie van een analyse van honderdduizend applicaties uit de online winkel Google Play door wetenschappers van de North Carolina State University. Er wordt opgemerkt dat meer dan de helft van die applicaties zogenaamde ad libraries, die putten uit reclames op servers en op de smartphone van de gebruikers plaatsen, omvatten. Dat leidt volgens de onderzoekers tot mogelijke problemen op het gebied van privacy en veiligheid.

Lees Verder

14:23 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reclame, applicaties |  Facebook |

Afghanistan geconfronteerd met grote kapitaalvlucht

Het voorbije jaar is een kapitaal van in totaal 4,6 miljard dollar officieel langs de luchthaven van Kaboel uit Afghanistan uitgevoerd. Dat blijkt uit cijfers van de zakenkrant Financial Times. Volgens een aantal waarnemers heeft echter nog een groter kapitaal langs ongecontroleerde wegen het land verlaten. Maar ook het officiële bedrag vertegenwoordigt volgens hen nog altijd een belangrijke kapitaalvlucht voor een land zoals Afghanistan. Er wordt daarbij op gewezen dat het totale nationale budget van Afghanistan vorig jaar 4,8 miljard dollar bedroeg.

Lees Verder

14:13 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: afghanistan, kapitaalvlucht |  Facebook |

Mannelijke consument digitaal actiever op winkelvloer

Op de winkelvloer worden steeds meer mannen opgemerkt die online aankopen doen, vrienden contacteren of op hun smartphones productbesprekingen bestuderen. Daarbij wordt een belangrijke inhaalbeweging opgemerkt tegenover vrouwelijke consumenten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau GfK Roper en het magazine Men's Health. De drijfkracht achter die evolutie is volgens de onderzoekers de vertrouwdheid die mannelijke consumenten hebben met digitale apparaten.

Lees Verder

11:54 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet, consument |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende