25-06-12

Display wordt snelstgroeiende sector online reclame

De toenemende populariteit van sociale media en online video hebben een belangrijke basis gelegd voor de wereldwijde markt voor display-reclame. Dat is de conclusie van een rapport van consulent ZenithOptimedia. Er wordt daarbij opgemerkt dat de wereldwijde omzet van display-reclame een groei kent van gemiddeld 20 procent per jaar. Over twee jaar zullen displays volgens ZenithOptimedia met een totale omzet van 47,45 miljard dollar 40 procent van de wereldwijde internetreclame vertegenwoordigen. Vorig jaar vertegenwoordigden displays 36 procent van de totale markt. Betaalde zoekreclame zal met een aandeel van 48,2 procent wel de grootste online reclamesector blijven, maar dat betekent een kleine terugval tegenover het aandeel van 49,7 procent dat vorig jaar werd opgetekend.

Lees Verder

16:58 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reclame, internet, display |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.