30-06-12

Meer dan kwart commerciële emails wordt geopend

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar werden 26,2 procent van de emails geopend. Dat betekent een stijging met 5,6 procent tegenover het laatste kwartaal vorig jaar en 12,4 procent tegenover de eerste drie maanden van vorig jaar. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Epsilon.

Lees Verder

16:48 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: email |  Facebook |

Gesponsorde verhalen efficiënte reclame-strategie in sociale netwerken

Gesponsorde verhalen bieden in sociale netwerken een grotere efficiëntie dan reclames. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Kenshoo.

Lees Verder

16:44 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sociale netwerken, reclame |  Facebook |

Europese crisis holt hulp aan ontwikkelingslanden uit

Europese crisis heeft de hulp van de regeringen aan arme landen gevoelig teruggeschroefd. Dat is de conclusie van een rapport van de groep Data, die de hulp aan ontwikkelingslanden opvolgt. Er wordt gewag gemaakt van een eerste belangrijke terugval in de Europese ontwikkelingsbudgetten in meer dan een decennium.

Lees Verder

Marketeers zien vele uitdagingen in digitale ruimte

Marketeers moeten in de digitale ruimte een brede waaier hindernissen overwinnen indien ze zich in die sector een belangrijke plaats willen verwerven. Dat is de conclusie van een rapport van het bedrijf International Business Machines (IBM) bij driehonderdvijftig executives. Volgens 41 procent van de ondervraagden merkten op dat de groei van het digitale kanaal en de toenemende keuzemogelijkheden rond apparaten tot de drie grootste uitdagingen van de sector behoren. Daarnaast stelde 33 procent dat de groeiende actieve rol van de consument de sector voor nieuwe problemen stelt. Ook bleek 28 procent gewag te maken van beperkte budgetten en vragen rond return-on-investment. Tenslotte maakt 26 procent gewag van een echte explosie van data, terwijl 22 procent wijst op een dalende merkentrouw en een efficiënte aanpak van sociale media.

Lees Verder

16:37 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing, digitaal |  Facebook |

Banken in groeimarkten onvoldoende gericht op digitale eisen consument

In vele groeimarkten slagen de financiële instellingen er niet in om de digitale eisen van hun consumenten te beantwoorden. Dat is de conclusie van een enquête van de bureaus SunGard en Celent bij duizend internetgebruikers en ruim honderd bankverantwoordelijken in acht groeimarkten. Er wordt opgemerkt dat iets meer dan de helft van de Aziatische consumenten toegeeft dat de financiële instellingen in belangrijke mate tegemoetkomen aan hun behoeften. In het Midden-Oosten valt dat cijfer echter terug tot minder dan 50 procent. In beide regio's bestempelde ruim de helft van de consumenten de banken als een technologische innovator, maar slechts 28 procent geeft aan dat de providers zich bij hun dienstverlening helemaal op de consument hebben gefocust. Toch blijkt 76 procent van de banken ervan overtuigd te zijn dat mobiliteit en digitale technologie een opportuniteit biedt om meer persoonlijke ervaringen aan te bieden.

Lees Verder

16:29 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: bank, groeimarkten |  Facebook |

Facebook verlies aan aantrekkingskracht bij tieners

Facebook lijkt bij tieners steeds meer concurrentie te krijgen van andere sociale netwerken, zoals Foursquare en Tumblr. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Ypulse. De onderzoekers stelden vast dat 18 procent van de ondervraagde tieners inmiddels een voorkeur geven voor het controleren van hun account aan Foursquare boven Facebook. Bovendien zegt 10 procent dat Pinterest een beter platform is voor het browsen. Volgens Jake Katz, chief architect bij Ypulse, heeft de grote populariteit van Facebook ook oudere gebruikers aangetrokken, die vaak hun kinderen als vrienden aan hun account toevoegen. Dat fenomeen heeft de aantrekkingskracht van de site bij de jongere generatie volgens Katz echter de aantrekkingskracht van Facebook doen afnemen.

Lees Verder

16:22 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: facebook, sociale netwerken |  Facebook |

Carrière in positieve wetenschappen voordeel voor minderheden

Wetenschappen, technologie en wiskunde vormen goede studierichtingen voor minderheden. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Southern California bij duizend Amerikaanse studenten uit etnische minderheidsgroepen. De onderzoekers merkten op dat werknemers uit minderheden met een universiteitsdiploma in wetenschappen, technologie en wiskunde minstens 25 procent meer verdienen dan hun collega's die menselijke wetenschappen of onderwijs studeerden. Wanneer de minderheden bovendien een specifiek beroep kiezen dat volledig in hun richting kadert, stijgt dat verschil tot minstens 50 procent. De onderzoekers stellen dan ook dat de voordelen van positieve wetenschappen voor minderheidsgroepen bijzonder groot zijn. Er wordt ook opgemerkt dat Latino-Amerikanen van alle minderheden de hoogste wedde ontvangen na het afronden van een universitaire opleiding.

Lees Verder

16:14 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: onderwijs, human resources |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende