31-10-12

Britse hernieuwbare energie snel groter dan nucleaire sector

Indien het huidige groeiritme kan worden aangehouden, zullen hernieuwbare bronnen over drie jaar één tiende van de Britse woningen van energie kunnen voorzien. Dat is de conclusie van een rapport van de sectororganisatie Renewable UK. Er wordt aan toegevoegd dat hernieuwbare bronnen in hetzelfde scenario over zes jaar belangrijker zullen geworden zijn voor de Britse energiesector dan de nucleaire centrales. Het blijft volgens de sectororganisatie echter cruciaal om een veilig handelsklimaat te creëren om investeringen te kunnen blijven aantrekken.

Lees Verder

17:54 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: groot-brittannië, energie |  Facebook |

Bioscoop grote winnaar reclamegroei in Groot-Brittannië

Ondanks de moeilijke economische omstandigden heeft de reclamesector in Groot-Brittannië tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een groei gekend van 3,8 procent. Dat blijkt uit een rapport van de Advertising Association. De groei werd gedragen door reclamebestedingen rond de Olympische Spelen in Londen en het Europees voetbalkampioenschap in Polen en Oekraïne. Nagenoeg alle reclamecategorieën lieten een stijging optekenen. De grootste groei werd gerealiseerd in de bioscoopreclame, waar een toename met 24 procent werd geregistreerd.

Lees Verder

17:48 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reclame, groot-brittannië |  Facebook |

Steeds meer vragen over toekomst Amerikaanse IndyCar

Er worden steeds meer vragen gesteld over de toekomst van de IndyCar nadat chief executive Randy Bernard zijn ontslag heeft ingediend. Teambaas Roger Penske merkt op dat de IndyCar, de Amerikaanse tegenhanger van de Formule Eén, geen toekomstplan heeft. Nochtans had de competitie volgens hem onder Bernard de voorbije jaren belangrijke vooruitgang geboekt, met onder meer nieuwe wagens, nieuwe motoren en een nieuw raceformat. Het is volgens Penske echter onmogelijk een project te organiseren dat om de twee jaar van management verandert.

Lees Verder

17:43 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: indycar, autosport |  Facebook |

Online kledingverkopers moeten gratis terugname aanbieden

Een meerderheid van de consumenten is niet bereid om online kleding te kopen, tenzij de mogelijkheid geboden worden om goederen gratis terug te sturen. Dat is de conclusie van een rapport van het virtuele paskamerbedrijf Fits.me bij duizend Britse consumenten. Er wordt opgemerkt dat 60 procent van de consumenten niet bereid is om online kleding te kopen indien de retailer geen gratis terugname aanbiedt. Fits.me voert aan dat de consument geen vertrouwen heeft in de informatie die online over de producten wordt verstrekt.

Lees Verder

17:37 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet, retail |  Facebook |

Grote delen Japans tsunamibudget toegewezen aan andere projecten

Grote delen Japans tsunamibudget toegewezen aan andere projecten Bijna een kwart van de Japanse budgetten voor het herstel van regio’s die door de tsunami van vorig jaar werden getroffen, zijn door de autoriteiten aan andere projecten toegewezen. Dat heeft de Japanse Board of Audit vastgesteld. In totaal is voor de heropbouw een budget van 19 triljoen yen gereserveerd. Dat komt overeen met een bedrag van 239 miljard dollar. Ongeveer de helft van dat bedrag is volgens het onafhankelijke auditbureau nog altijd niet toegewezen, terwijl andere departementen erin geslaagd zijn om een gedeelte van het overige budget te bemachtigen.

Lees Verder

17:32 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: japan, tsunami |  Facebook |

Spaanse reclamebestedingen blijven verder inkrimpen

Spaanse adverteerders blijven door de moeilijke economische omstandigheden hun marketingbudgetten terugschroeven. Dat blijkt uit cijfers van Prisa, de grootste mediagroep van Spanje. Het concern, eigenaar van onder meer de krant El Pais, vier radiostations en vier televisiekanalen, heeft aangegeven dat de inkomsten uit reclame tijdens het derde kwartaal van dit jaar met 15,9 procent zijn gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. Over de negen eerste maanden van dit jaar is er sprake van een daling met 15,7 procent.

Prisa merkt op dat de reclamebestedingen in de radiosector tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 15,7 procent zijn gedaald. Bij de gedrukte media werd een terugval met 16,3 procent opgetekend. Die dalingen konden gedeeltelijk worden gecompenseerd door een stijging met 14,1 procent in de digitale sector. Uit ramingen van consulent Warc blijkt dat de reclamebestedingen in Spanje dit jaar een achteruitgang met 7,8 procent zullen moeten optekenen. Ook in Portugal wordt gewag gemaakt van een daling met 14,8 procent.

De besparingen in de reclamesector weerspiegelen de moeilijke situatie van de Spaanse economie. Uit cijfers van het Spaanse nationaal instituut voor de statistiek blijkt dat de Spaanse economie ook tijdens het derde kwartaal van dit jaar in een recessie zou zijn gebleven. Het Spaanse bruto binnenlandse product zou daarbij met 0,3 procent zijn gedaald tegenover het kwartaal voordien. Tegenover het derde kwartaal van vorig jaar was er sprake van een inkrimping met 1,6 procent.

Lees Verder

17:26 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: spanje, reclame |  Facebook |

Internet vertegenwoordigt over tien jaar één derde van totale retail

Over tien jaar zal één derde van de Britse retail online worden afgehandeld. Dat is de conclusie van een rapport van de Economist Intelligence Unit. De activiteit van de online retail zal volgens het rapport de volgende jaren een gevoelige groei kennen. Op dit ogenblik vertegenwoordigt het internet ongeveer 13 procent van de totale Britse retailactiviteiten. Er wordt aan toegevoegd dat mobiele en sociale media de aankoopbeslissingen van de consument zullen sturen. Indien de traditionele winkels zich niet aanpassen, dreigen ze volgens het rapport in zware problemen te komen.

“Retail krijgt het volgende decennium gigantische opportuniteiten aangereikt,” voert onderzoeksleider Jon Copestake, hoofdanalist retail bij de Economist Intelligence Unit, aan. “Er zal echter een belangrijke verschuiving worden opgetekend in de locatie van de toekomstige markten en de manier waarop producten worden gekocht. Retailers zullen moeten evolueren om zich aan dat nieuwe landschap aan te passen. De traditionele fysieke winkels zullen altijd hun plaats hebben in het retail-ecosysteem, maar de online sector wordt de volgende jaren de grote groeifactor.

Onder meer wordt aangevoerd dat het showrooming-fenomeen zich de volgende jaren verder zal doorzetten. “Winkels zullen grotendeels worden herleid tot showrooms, maar blijven voor de consument een belangrijk kanaal om producten te zien, te voelen en uit te proberen, ook al worden de aankopen langs andere transacties afgewerkt,” merkt Jon Copestake nog op. Er wordt nog opgemerkt dat de retailketens in Groot-Brittannië de voorbije zes maanden gemiddeld twintig winkels per dag hebben gesloten.

Lees Verder

17:24 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: retail, internet |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende