12-01-13

Adverteerders betalen tot 4 miljoen dollar voor Super Bowl

De reclameblokken rond de uitzending van de Super Bowl zijn helemaal uitverkocht. Dat heeft Leslie Moonves, chief executive van het televisiebedrijf CBS Broadcasting, gezegd. Een aantal spots van dertig seconden zou voor een bedrag van minstens 4 miljoen dollar zijn geveild. Moonves sprak daarmee mediaberichten tegen dat er nog vacante reclameruimte zou zijn rond de uitzending van het sportevenement, maar hij stelde wel dat er voor lastminute-adverteerders met een aantrekkelijk aanbod mogelijk altijd nog ruimte zou kunnen worden gevonden.

Gemiddeld zou voor een reclamespot in de Super Bowl, die begin februari in New Orleans wordt betwist, een bedrag van 3,75 miljoen dollar zijn betaald. Daarmee wordt het vorige record van 3,5 miljoen dollar, dat vorig jaar werd gevestigd, gebroken. Moonves voegde er aan toe dat een lokale televisiezender van het mediabedrijf in New York reclamespots voor bedragen van 1 miljoen dollar werden verkocht. De vorige editie van de Super Bowl behaalde 113,5 miljoen kijkers. Moonves zei te hopen dat ook dit record zou kunnen worden gebroken.

Er komt, net zoals vorig jaar, ook een online streaming van de wedstrijd, maar Moonves kondigde aan dat dit jaar ook het optreden van zangeres Beyonce tijdens de rust op internet zal kunnen worden bekeken. Verder werd bekend gemaakt dat de televisiezender tijdens de wedstrijd tweeënzestig camera’s zal inzetten. Bij gewone wedstrijden worden maximaal vijftien camera’s ingezet. De extra camera’s zullen volgens Moonves vooral worden gebruikt voor close-ups van de toeschouwers en de spelers op het terrein.

Lees Verder

16:00 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: super bowl, reclame |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.