13-04-13

Braziliaanse consument toont groeiende interesse in luxewagens

De interesse van de Braziliaanse consument in luxeproducten kent een belangrijke groei. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Digital Luxury Group, die vaststelde dat het aantal online zoekopdrachten rond luxeproducten in Brazilië op één jaar tijd met 24 procent is gestegen. Opgemerkt wordt dat de autosector zeven van de tien belangrijkste zoekopdrachten rond luxeproducten lieten optekenen. In totaal vertegenwoordigde de sector het voorbije jaar nagenoeg de helft van alle zoekopdrachten.

De online zoektocht van de luxeconsument naar wagens liet het voorbije jaar een groei met 68 procent. Daarbij staat Audi op de eerste plaats, gevolgd door BMW, Mercedes, Range Rover, Ferrari, Porsche en Volvo. De andere drie merken in de top tien zijn MAC Cosmetics, Chanel en Armani. Cosmetica en horloges vormen met een toename van respectievelijk 49 procent en 34 procent eveneens belangrijke groeisectoren. De juwelensector liet een groei met 18 procent optekenen, terwijl mode een groei met 9 procent registreerde.

Toerisme diende daarentegen een daling met 1 procent te melden. "In het algemeen kan echter gesteld worden dat de Braziliaanse consument massaal naar online kanalen is overgestapt om informatie over luxetrends in te winnen," merkt Florent Bondoux, hoofd strategie bij Digital Luxury Group, op. "Bedrijven die erin slagen om op deze trend in te spelen, kunnen een belangrijke onderscheidende factor uitspelen en hun omzet op de Braziliaanse markt gevoelig opdrijven."

Lees Verder

18:35 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: brazilië, luxewagens |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.