28-02-14

Vrouwen schroeven op cruciaal ogenblik activiteit in netwerken terug

Netwerken worden zowel door mannen als vrouwen belangrijk geacht voor hun carrière, maar vrouwelijke vijfendertigplussers zijn opmerkelijk minder met netwerking actief dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Dat is de conclusie van een onderzoek van juridisch consulent Trowers & Hamlins en rekruteerder FDU Group bij bijna tweehonderdvijftig Britse professionals. De onderzoekers stelden vast dat in de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vierendertig jaar 29 procent van de mannen minstens één keer per week aan netwerking doet. Bij vrouwen loopt dat cijfer op tot 30 procent. Boven de leeftijd van vijfendertig doet zelfs 56 procent van de mannen aan netwerking, maar bij vrouwen valt dat terug tot 24 procent.

Lees Verder

21:53 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: vrouw, sociale netwerken |  Facebook |

Kranten moeten werken aan eengemaakt merkproduct

Kranten mogen hun online en gedrukte activiteiten niet langer naast elkaar plaatsen, maar moeten werken aan een eengemaakt merkproduct. Dat zegt Mike Darcey, chief executive van de Britse uitgever News UK. Volgens Darcey bieden digitale technologieën de mogelijkheid om de grondvesten te leggen voor een nieuwe groei en een groter engagement. Er mag volgens Darcey dan ook niet meer gesproken worden over de dood van de kranten, maar moet gewerkt worden aan de toekomst van nieuwsmerken. De blijvende focus op de gedrukte activiteiten is volgens Darcey niet alleen misleidend, maar getuigt ook van een bijziendheid en zal volgens de marketeer leiden tot strategische misstappen.

Lees Verder

21:52 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: kranten, merk |  Facebook |

Sport en sponsoring ontsnappen niet aan politieke controverses

Het is voor sportevenementen en sponsors steeds moeilijker om binnen hun eigen wereld te blijven en zich af te sluiten van politiek. Dat heeft vooral te maken met een wereldwijde media-aandacht en de explosie van sociale media. Dat zegt Christian Schroeder, chief executive van het marketingbureau Lambie-Nairn, naar aanleiding van de controverses rond een reclamespot van Coca-Cola tijdens de Super Bowl en de controverses rond het holebi-probleem in Rusland naar aanleiding van de Olympische winterspelen in Sochi. Controverses rond homofobie, terrorisme en mensenrechten dreigen volgens Schroeder daardoor de sportieve uitstraling van de evenementen te overschaduwen.

Lees Verder

21:50 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sport, sponsoring |  Facebook |

Autoverhuur kan millennials naar bepaald model sturen

Voor millennials is de huur van een auto een belangrijke aanzet naar een aankoopbeslissing. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Enterprise Holdings, gespecialiseerd in autoverhuur en vlootmanagement, bij bijna veertienhonderd Amerikaanse autobestuurders. Daarbij werd opgemerkt dat 79 procent van de millennials het bezit van een wagen bijzonder belangrijk vinden om hun dagelijkse activiteiten te kunnen afwerken. Datzelfde niveau wordt ook de oudere leeftijdscategorieën opgemerkt, maar in die groepen zegt 71 procent dat een positieve huurervaring hun perceptie over een model of een merk heeft gewijzigd. Bij millennials loopt dat cijfer echter op tot 88 procent.

Lees Verder

21:46 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: automotive |  Facebook |

Moeders na geboorte kind minder actief op sociale netwerken

Moeders besteden na de geboorte van hun kind minder tijd aan sociale netwerken. Dat is de conclusie van een onderzoek van het technologiebedrijf Microsoft naar de sociale netwerkgewoonten van meer dan vierhonderd Amerikaanse moeders van kinderen onder de leeftijd van drie jaar. De resultaten van de studie gaan volgens de onderzoekers in tegen de algemene perceptie, waar aangegeven wordt dat moeders na de geboorte van een kind het sociale netwerk overspoelen met berichten en foto’s over nieuwe babies. Ook blijkt dat de respondenten de microblog Twitter niet beschouwen als een interessant platform om nieuws over hun kinderen uit te wisselen.

Lees Verder

21:44 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sociale netwerken |  Facebook |

Televisie zal uiteindelijk niet aan digitale druk ontsnappen

Televisie heeft tot nu toe bij de verschuivingen in het medialandschap nog relatief goed stand gehouden, maar op langere termijn is die situatie niet houdbaar. Dat is de conclusie van een rapport van het digitale marketingbureau Distilled. Opgemerkt wordt daarbij dat steeds grotere delen van het publiek nu ook van traditionele televisie naar digitale platformen overstappen, zoals dat eerder onder meer met de kranten het geval was. Daardoor zal volgens Distilled ook reclame in de toekomst nog sterker naar online bestemmingen worden gekanaliseerd. Alleen al in de Verenigde Staten zou daardoor de volgende vijf jaar 25 miljard dollar naar online projecten vloeien.

Lees Verder

21:43 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: televisie |  Facebook |

Werkstress zorgt voor een krimpend lichaam

Stress zorgt ervoor dat het lichaam tijdens de werkdag krimpt. Op die manier is een gestresseerde werknemer op het einde van de arbeidsdag kleiner geworden dan aan het begin van de dagtaak. Dat is de conclusie van een onderzoek onder leiding van wetenschappers aan de Université de Berne bij een veertigtal kantoormedewerkers die gedurende meer dan vijfhonderd dagen werden gevolgd. De onderzoekers merken op dat de lichaamsgrootte door vochtverlies in de loop van de dag altijd afneemt, maar wanneer er sprake is van stress-situaties, zou het fenomeen nog worden versterkt.

Lees Verder

21:42 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: carrière, stress |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende