30-09-14

Relevante informatie heeft grootste impact op aankoopbeslissing

Relevante informatie en aanbiedingen zijn de meest efficiënte vormen van communicatie om de aankoopbeslissing van de consument te beïnvloeden. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulenten Epsilon en Wylei Research bij duizend Amerikaanse consumenten. Vastgesteld werd dat relevante informatie en aanbiedingen bij 53 procent van de consumenten een positieve impact kan hebben op de aankoopbeslissing.

Lees Verder

17:16 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Moeders gebruiken mobiele video vooral voor entertainment

Moeders maken van mobiele video vooral gebruik om entertainment te consumeren, gevolgd door nuttige content zoals programma’s rond koken of interieur. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf BabyCenter bij meer dan duizend Amerikaanse moeders met kinderen tot acht jaar. Vastgesteld werd dat 73 procent van de respondenten mobiele entertainment consumeert, gevolgd door informatie over koken en interieur (62 procent).

Lees Verder

17:16 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gevoeligheid voor muziek heeft belangrijke genetische component

De gevoeligheid van het individu voor muziek heeft wellicht een belangrijke genetische component. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Helsinki in Finland. De onderzoekers wijzen erop dat in een gemeenschap weinig extreem positieve of negatieve gevoeligheden voor muziek kunnen worden aangetroffen en het grootste gedeelte van de populatie in het middensegment kan worden gecatalogeerd, wat volgens hen overeenkomt met het traditionele genetische landschap.

Lees Verder

17:15 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Dief op de werkvloer moet meestal niet in lagere kaders worden gezocht

Diefstallen op de werkvloer kunnen vaak worden toeschreven aan werknemers in de middensectie of de hogere kaders van de onderneming. Daarentegen zijn stagiairs, tijdelijke werknemers en jonge medewerkers het minst geneigd om zich aan diefstallen schuldig te maken. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Avery bij tweeduizend Britse werknemers.

Lees Verder

17:14 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Politieke bondgenoten houden van elkaars geuren

Het individu is aangetrokken door de geur van personen met eenzelfde politieke overtuiging. Daarentegen wordt een afkeer opgemerkt voor de geur van personen met een afwijkende visie. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Brown University in de Amerikaanse staat Rhode Island. De resultaten tonen volgens de onderzoekers nogmaal aan dat geuren een belangrijke functie hebben in het sociale gedrag.

Lees Verder

17:14 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Executives maken meeste beslissingen op intuïtief aanvoelen

Executives maken bij hun grote strategische beslissingen veel meer gebruik van intuïtie dan van data en analyses. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Economist Intelligence Unit en PricewaterhouseCoopers. Aangevoerd wordt dat 94 procent van de ondervraagde executives cruciale keuzes te moeten nemen over de strategische koers van hun onderneming, maar slechts 33 procent geeft toe bij zijn jongste beslissing gebruik gemaakt te hebben van data en analyses.

Lees Verder

17:13 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Sociale netwerken zijn geen antwoord op eenzaamheid

Ondanks zijn vele mogelijkheden op het gebied van connectiviteit, bieden sociale netwerken zoals Facebook geen oplossing voor eenzaamheid. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Wisconsin. De onderzoekers zeggen immers vastgesteld dat een hogere graad van eenzaamheid en een intensiever gebruik van Facebook een duidelijk verband tonen.

Lees Verder

17:12 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende