31-10-14

Shopper toont minder interesse in sociale media

De impact van sociale media op het shoppinggedrag neemt af. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van consulent Capgemini bij achttienduizend consumenten.

Lees Verder

16:12 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gebruik van coupons verschuift naar digitale omgeving

Consumenten verschuiven steeds meer van het knippen van coupons naar het clicken op coupons. Dat is de conclusie van een onderzoek van het applicatiebedrijf Scanbuy. Ook werd vastgesteld dat voeding en drank de meest populaire coupon-categorieën vormen.

Lees Verder

16:11 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gedwongen zonde veroorzaakt minder schuldgevoel

Wanneer een individu door derde partijen tot een negatief gedrag, valt het schuldgevoel in belangrijke mate weg. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Hong Kong University of Science and Technology.

Lees Verder

16:10 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ook zin voor humor kent een verouderingsproces

De zin voor humor evolueert met het ouder worden. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Akron. Vastgesteld werd dat jongere leeftijdsgroepen vaak een voorkeur tonen voor agressieve humor, die echter door oudere generaties slechts matig wordt gewaardeerd.

Lees Verder

16:10 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Meeste religies zijn niet klaar voor buitenaards leven

De meeste religies zijn niet klaar voor buitenaards leven. Dat is de conclusie van een boek van David Weintraub, professor astronomie aan de Vanderbilt University. Er is volgens Weintraub tot nu toe weinig gedacht over een eventuele opstelling tegenover buitenaards leven.

Lees Verder

16:09 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Academische tijdschriften mogen winst niet centraal stellen

Academische tijdschriften zouden moeten afstappen van een zakelijk model met winstdoelstellingen. Dat is de conclusie van een rapport van economen aan de University of Illinois.

Lees Verder

16:08 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Loyaliteit jonge consument gebouwd op technologie en popcultuur

Merken kunnen bij jonge consumenten loyaliteit opbouwen door in te spelen op de interesse van de doelgroep in technologie en popcultuur, maar moet erover waken de gebruiker ernstig te nemen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Havas Worldwide.

Lees Verder

 

16:08 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende