31-01-16

Negatieve commentaren hoeven voor onderneming niet fataal te zijn

Bedrijven die op een efficiënte manier met negatieve commentaren omspringen, kunnen erin lukken bij het publiek een groter vertrouwen op te bouwen. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Minnesota en de Youngstown State University.

Lees Verder

http://phys.org/news/2016-01-embracing-negative-comments-corporations-consumer.html

14:21 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Betaalmethodes beïnvloeden percepties over producten

De betaalmethodes beïnvloeden de percepties van de consumenten over producten. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Kansas. Er kan volgens de onderzoekers een groot verschil in perceptie worden opgetekend bij aan aankoop met een kredietkaart of contant geld.

Lees Verder

http://phys.org/news/2016-01-payment-methods-affect-consumers-perceptions.html

14:20 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Technologie geniet groter vertrouwen dan andere economische sectoren


Het publiek toont een groter vertrouwen in de technologie dan in andere economische sectoren. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Edelman in bijna dertig landen. Opgemerkt wordt dat 53 procent van de ondervraagden aangeeft vertrouwen te hebben in het bedrijfsleven, tegenover 48 procent vorig jaar.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/traditional/which-sectors-news-sources-and-spokespeople-do-consumers-trust-64994/

14:20 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Samenzwering lukt alleen met kleinste groep ingewijden

Samenzweringen hebben alleen een kans op succes indien de groep ingewijden tot een absoluut minimum beperkt blijft. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Oxford University. Wanneer meer dan 650 mensen zijn betrokken zal volgens de onderzoekers elke samenzwering tot falen zijn gedoemd.

Lees Verder

http://phys.org/news/2016-01-equation-large-scale-conspiracies-quickly-reveal.html

14:19 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument tevreden over intelligente huishoudelijke toestellen

Consumenten blijken een grote tevredenheid te vertonen over intelligente huishoudelijke toestellen, maar tonen zich minder opgetogen met de applicaties die gebruikt worden om deze apparaten te sturen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Argus Insights naar ongeveer 50.000 besprekingen van de apparaten en de applicaties.

Lees Verder

http://www.mediapost.com/publications/article/267544/consumers-satisfied-with-smart-home-devices-apps.html

14:19 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Nieuwsbrief blijft belangrijk platform voor verspreiding content

In de journalistiek blijft de email-nieuwsbrief een belangrijk platform voor de verspreiding van content. Dat is de conclusie van een onderzoek van de denktank Polis. De onderzoekerswijzen erop dat email op de smarphone een belangrijker applicatie blijft dan sociale media en het enige digitale instrument is dat geen impact ervaart van de migratie van de desktop naar mobiele telefoons.

Lees Verder

http://blog.wan-ifra.org/2016/01/26/the-power-of-the-good-old-email-newsletter

14:18 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Rekruteerder vormt zich snel idee over sollicitant

Rekruteerders vormen zich tijdens interviews heel snel een idee over de kwaliteit van de kandidaten. Dat blijkt uit een onderzoek van de organsiatie Resurgo Trust. Vastgesteld werd dat vele sollicitanten tijdens het eerste gesprek amper twaalf woorden hebben uitgesproken vooraleer de rekruteerder zich een mening heeft gevormd.

Lees Verder

http://www.recruitmentgrapevine.com/article/2016-01-27-first-12-words-candidates-say-make-or-break-the-interview

14:17 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende