13-02-16

Minder dan één op drie emails op desktop verwerkt

Het voorbije jaar werd minder dan één derde van alle emails op een desktop geopend. Dat blijkt uit een rapport van consulent Movable Ink op basis van een analyse van meer dan zes miljard emails. Daarbij werd vastgesteld dat 68 procent van alle emails op een mobiel platform werden geopend. De vaststelling moet volgens de onderzoekers gedeeltelijk worden toegeschreven aan een bovengemiddelde mobiele activiteit tijdens de eindejaarsperiode. Er wordt daarbij nog opgemerkt dat email vooral een smartphone-activiteit is geworden. Slechts 16 procent van de mobiele emails wordt immers met een tablet verwerkt.

Wanneer de consument echter beslist om tot actie over te gaan, moet volgens de onderzoekers echter worden vastgesteld dat de desktop nog altijd een meerderheidsaandeel van 53 procent kan voorleggen. Uitzondering op die regel wordt echter gevormd door de kledingretail, waar mobiele platformen het voorbije jaar 62 procent van alle converties voor hun rekening namen. Bij online diensten daalt dat cijfer echter al tot 50 procent, gevolgd door retaildiensten buiten textiel (49 procent), financiële services (48 procent), mediapublicaties (48 procent), toerisme (46 procent) en automative (43 procent).

Het besturingssysteem van Apple blijft volgens de onderzoekers marktleider in de email-verwerking. Op de eerste plaats staat immers de iPhone met een aandeel van 42 procent, gevolgd door de desktop (32 procent) en de iPad (14 procent). Android-smartphones hebben slechts een aandeel van 10 procent. De activiteit van de Android-tablet blijft beperkt tot 1 procent. Wanneer echter gekeken wordt naar de tijd die besteed wordt aan het lezen van de emails, moet worden vastgesteld dat Kindle en Android de grootste activiteit laten optekenen. Daarbij wordt opgemerkt dat 62 procent gebruikers van Kindle minstens vijftien seconden besteden aan de lectuur van een email, gevolgd door de Android-smartphone (48 procent).

Bij gebruikers van mobiele Apple-apparaten daalt die tijdsbesteding tot maximaal drie seconden.

Lees Verder

14:01 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: smartphone, email |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.