20-06-16

Europees voetbalkampioenschap speelt op twee schermen

Het Europees voetbalkampioenschap wordt op twee schermen gevolgd. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent RadiumOne bij duizend voetballiefhebbers in Groot-Brittannië. Daarbij werd vastgesteld dat 82 procent van de ondervraagden aangeeft de wedstrijden rechtstreeks op televisie te volgen, terwijl 66 procent het medium combineert met een geconncecteerd apparaat. Daarbij wordt in de eerste plaats gebruik gemaakt van een smartphone (73 procent), gevolgd door laptops (64 procent) en tablets (60 procent). Het fenomeen biedt volgens RadiumOne aan adverteerders ongekende mogelijkheden.

Uit het onderzoek blijkt dat op het tweede scherm vooral beroep wordt gedaan om online commentaren te kunnen lezen en om met andere supporters te kunnen chatten. Beide activiteiten halen een score van 28 procent, gevolgd door telefoongesprekken (25 procent) en boodschappen op sociale media (24 procent). Daarnaast zegt 20 procent het tweede scherm te gebruiken om bijkomende informatie over de wedstrijd te zoeken, terwijl 18 procent te kennen geeft gerelateerde video’s te zoeken. Tenslotte zegt 17 procent te surfen op de website van de televisiezender die de wedstrijd uitzendt.

Rupert Staines, managing directeur van de Europese divisie van RadiumOne, merkt dan ook op dat het evenement een cruciale marketing-opportuniteit biedt voor bedrijven die in staat zijn op cruciale ogenblikken - zoals doelpunten of betwiste fases - het publiek van dat tweede scherm te bereiken. Het evenement biedt volgens hem de gelegenheid om technologische mogelijkheden te gebruiken om de investeringen in televisie-campagnes naar een breder publiek uit te breiden. Ook sponsors van teams en spelers kunnen daarvan volgens Staines gebruik maken om een bijkomend publiek te bespelen.

Lees Verder

17:20 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: europa, voetbal, reclame |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.