30-06-16

Amerikaans mediagebruik met één uur toegenomen

In de Verenigde Staten ligt het mediagebruik één uur hoger dan vorig jaar. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Nielsen, waar berekend werd dat de Amerikaanse consument tijdens het eerste kwartaal van dit jaar gemiddeld tien uur en negenendertig minuten per dag aan media besteedt.

Lees Verder

http://www.cbsnews.com/news/media-use-in-america-up-a-full-hour-over-just-last-year/

18:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Irritatie over reclame belangrijkste reden voor adblockers

Irritatie over de omvang en de inhoud van online reclame vormt voor de consument de belangrijkste reden om adblockers te installeren. Dat is de conclusie van een onderzoek van het persbureau Reuters.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/online/here-are-the-top-reasons-why-news-consumers-install-ad-blockers-68607/

18:29 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Meerderheid digitale aankopen pas na één uur shoppen

Minder dan de helft van alle digitale aankopen gebeuren binnen het eerste uur van het online shoppen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Monetate.

Lees Verder

http://www.bizreport.com/2016/06/report-half-of-online-buys-happen-after-an-hour.html

18:28 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Digitale gesprekken gaan vooral over toerisme en reizen

Toerisme en reizen vormen het populairste onderwerp van digitale gesprekken, gevolgd door technologie. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Engagement Labs.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/traditional/1-in-4-conversations-about-brands-reference-online-content-68610/

18:28 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument verzet zich steeds meer tegen delen persoonlijke gegevens

Steeds meer consumenten verzetten zich tegen het delen van persoonlijke gegevens. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Boxever, waaruit blijkt dat meer dan de helft van de consumenten zich zou verzetten tegen het delen van persoonlijke data met bedrijven.

Lees Verder

http://www.bizreport.com/2016/06/study-finds-more-people-unwilling-to-share-data.html

18:27 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

YouTube ook voor commerciële video populairste platform

YouTube is bij het publiek het meest populaire kanaal voor de consumptie van online video’s van zowel andere gebruikers als commerciële producenten. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent ComScore en het bedrijf Google.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/online/adults-say-they-turn-to-youtube-for-branded-video-content-68636/

18:26 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Wereldwijde internetsnelheid met bijna een kwart gestegen

Het wereldwijde internet heeft tijdens het eerste kwartaal van dit jaar een gemiddelde snelheid van 6,3 megabits per seconde laten optekenen. Dat betekende een stijging met 23 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het technologiebedrijf Akamai. Tegenover de laatste drie maanden van vorig jaar werd een groei met 12 procent geregistreerd. De wereldwijde piekconnecties stegen op één jaar tijd met 14 procent tot 34,7 megabits per seconde. Tegenover de laatste drie maanden van vorig jaar kon een toename met 6,8 procent worden gemeld. Door de hogere snelheden kan volgens Akamai ook bij streamingdiensten een betere kwaliteit worden aangeboden.

De onderzoekers zeggen te verwachten dat onder meer de Olympische Spelen in Brazilië online een grotere populariteit zullen genieten. “De wereldwijde gemiddeldes en de piekconnecties zijn inmiddels gestegen tot een niveau dat meer dan dubbel zo hoog is dan tijdens de Olympische Spelen in Londen vier jaar geleden,” benadrukt David Belson, hoofdanalist bij Akamai. “Door de grotere capaciteit kan de kwaliteit van online videobeelden gevoelig worden verbeterd. Daardoor hebben meer gebruikers toegang tot internet-verbindingen die streaming van hogere kwaliteit toelaten.” Ook de adoptie van breedband kon wereldwijd een toename worden geregistreerd.

David Belson voegt er aan toe dat veel gebruikers wellicht beroep zullen doen op smartphones en tablets als tweede en zelfs derde scherm om diverse evenementen simultaan te kunnen volgen. Wel wordt opgemerkt dat er tussen de mobiele snelheden in de diverse landen nog altijd belangrijke verschillen kunnen worden opgetekend. Groot-Brittannië staat mobiel wereldwijd op de eerste plaats met een gemiddelde snelheid van 27,9 megabits per seconde. Aan het andere einde van het spectrum staat Algerije met een gemiddelde mobiele snelheid van 2,2 megabits per seconden. In de Verenigde Staten werd een gemiddelde van 5,1 megabits per seconde geregistreerd. Canada haalt een gemiddelde van 8,8 megabits.

Lees Verder

17:29 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende