28-08-16

Marketeers zien nieuwe mogelijkheden in zelfrijdende auto

Zelfrijdende auto’s bieden ook voor marketers nieuwe mogelijkheden. Dat zegt Len Kendall, vice-president communicatie bij het bedrijf Carrot Creative, gespecialiseerd in innoverende marketing-technologieën. Kendall verwijst daarbij onder meer naar de resultaten van de American Driving Survey, waaruit blijkt dat Amerikaanse chauffeurs dagelijks tussen dertig en zestig minuten in hun wagen doorbrengen. Daarmee worden per jaar uiteindelijk honderden uren bijkomende vrije tijd gecreëerd, waarmee echter ook belangrijke nieuwe opportuniteiten voor marketeers kunnen worden gecreëerd.

“De smartphone heeft de personal computer verdrongen als het meest geconnecteerde apparaat, maar de auto heeft een grote kans om de tweede plaats te veroveren, rekening houden met de vele uren die de consument in zijn wagen doorbrengt,” benadrukt Len Kendall. “Indien de consument niet langer verantwoordelijk is voor de besturing van de wagen, zullen de ruiten ongetwijfeld een nieuwe opportuniteit worden voor creativiteit, marketing en handel. Augmented reality zal wellicht de nieuwe billboards op de autoruiten worden. Gespecialiseerde transportbedrijven zoals Uber of Lyft zullen daarbij meer dan waarschijnlijk hun eigen reclame-netwerken uitbouwen.”

“Naarmate de chauffeur steeds meer op een passagier begint te lijken en zich niet langer met het verkeer en de route hoeft te bekommeren, zal hij meer ruimte krijgen om zich in te laten met de verschillende geconnecteerde technologieën in de auto,” verduidelijkt Kendall. “Men moet echter wel beseffen dat deze nieuwe ontwikkelingen een negatieve impact zullen hebben op de traditionele buitenreclame. Men kan zich immers gemakkelijk inbeelden dat de inzittenden van de wagens zozeer op hun smartphones en andere apparaten zullen zijn geconcentreerd dat elke aandacht voor de buitenwereld zal zijn verdwenen.”

Lees Verder

11:15 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing, zelfrijdende auto |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.