31-10-16

Chinese autokoper wil vooral online connectiviteit

De Chinese autobestuurder is bij een nieuwe aankoop vooral geïnteresseerd in online connectiviteit. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent PricewaterhouseCoopers bij drieduizend autokopers op het Chinese vasteland en Hongkong. Vastgesteld werd dat 51 procent van de respondenten in eerste interesse uitkijkt naar internet-connectiviteit, die belangrijker wordt geacht dan het prijsniveau en zelfs de prestaties van de motor. De onderzoekers zeggen verbaasd te zijn door de resultaten, aangezien technologische aspecten voordien nooit als een cruciaal verkoopsargument werden ervaren.

“Traditionele autobouwers dreigen een groot gedeelte van hun Chinese klanten te verliezen,” merkt PricewaterhouseCoopers op. “Die concurrentie komt niet van rivaliserende merken, maar wel van connectiviteit.” Onderzoeker Bill Peng merkt op dat de Chinese autokoper in het verleden steeds in de eerste plaats naar de prijs keek, gevolgd door het merk en het design. Opmerkelijk is volgens Peng echter vooral dat zelfs op de massamarkt niet minder dan 30 procent van de ondervraagden voor een betere connectiviteit bereid zou zijn om van merk te veranderen. Op de premium-markt loopt dat cijfer verder op tot 40 procent.

Connectiviteit wordt door de Chinese autobestuurder in eerste instantie gebruikt om toegang te krijgen tot realtime verkeersinformatie, gevolgd door radio, parkeerinformatie en entertainment-streaming. Ongeveer 80 procent van de Chinese autokopers zou ook een upgrade overwegen om de connectiviteit van de auto te versterken. “De aantrekkelijkheid van de connectiviteit heeft niets te maken met de hardware, maar met de content die de consument wenst te kunnen bereiken.” De grote interesse voor connectiviteit moet volgens de onderzoekers worden toegeschreven aan het grote aantal digitale consumenten in China, de intrede van technologiebedrijven in de autosector en initiatieven van de overheid.

De onderzoekers merken nog op dat deze elementen van China een speerpunt bij de innovatie van geconnecteerde auto’s zal maken. Verwacht wordt dat geconnecteerde mobiliteit over zes jaar wereldwijd een omzet van 140 miljard euro zal halen. Dat betekent bijna een verdrievoudiging tegenover het niveau van 47,2 miljard euro dat volgend jaar zal worden geregistreerd. Naast connectiviteit willen Chinese autobestuurders vooral nieuwe ervaringen producten, waaronder autonome besturing. Uit het onderzoek blijkt dat 85 procent van de Chinese consumenten graag bezitter van een autonome wagen zou zijn. In andere delen van de wereld ligt dat cijfer volgens de onderzoekers veel lager.

De uitgespaarde tijd aan boord van de autonome wagen zou vooral worden ingevuld door entertainment (58 procent), maaltijden of tijd met het gezin (35 procent). De Chinese overheid wil tegen het midden van het volgende decennium tussen 10 procent en 20 procent van de totale autovloot met grotendeels autonome wagens invullen. Tegen het einde van volgend decennium zou 10 procent van de auto’s volledig autonoom moeten kunnen rijden. Tegen eind dit decennium zou 50 procent van de totale Chinese vloot uit gedeeltelijk autonome wagens moeten bestaan.

Lees Verder

17:27 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: automotive |  Facebook |

Menselijke gelaatsuitdrukkingen hebben geen universele waarde

De menselijke gelaatsuitdrukkingen zijn niet universeel. Dat is de conclusie van een onderzoek onder leiding van wetenschappers aan de Universiteit Madrid en het American Museum of Natural History bij de bewoners van de geïsoleerde Trobriand-eilanden voor de kust van Papoea Nieuw-Guinea. Vastgesteld werd dat aan de meeste gelaatsuitdrukkingen dezelfde verklaring werd gegeven als in de westerse wereld, maar er konden ook een aantal opmerkelijke verschillen worden gemeld. Onder meer bleek dat een gelaat met opengesperde ogen en een geopende mond op Trobriand een bedreigende indruk gaf, terwijl in het westen diezelfde uitdrukking met angst in verband wordt gebracht.

Lees Verder

http://medicalxpress.com/news/2016-10-field-human-facial-universal.html

17:08 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Hypocrisie bedrijven heeft negatieve impact op werknemers en klanten

Het publiek heeft een negatieve perceptie over de arbeidsvoorwaarden in de retailindustrie. Dat probleem moet in grote mate worden toegeschreven aan het hypocriete optreden van de bedrijven. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Missouri. Daarbij wordt opgemerkt dat veel bedrijven waarden propageren die ze zelf niet opvolgen. Die hypocrisie zal volgens de onderzoekers beletten dat de werknemer zich als een ambassadeur van de onderneming tegenover de klant zal manifesteren. Er werd nog vastgesteld dat die hypocrisie zowel wordt ervaren bij de directe superieuren als bij het centrale hoofdkwartier.

Lees Verder

https://nbsubscribe.missouri.edu/news-releases/2016/1017-retail-industry-corporate-hypocrisy-can-lead-to-negative-employee-attitudes-loss-in-sales/

17:08 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Kleine onwaarheden leiden tot groot netwerk van leugens

Kleine onwaarheden zijn vaak het begin van een eindeloze spiraal die uiteindelijk dreigt uit te monden in een groot netwerk van leugens. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan het University College London, de organisatie Wellcome en het Center for Advanced Hindsight. Naarmate meer gelogen wordt, blijkt de reactie van de amygdala, een deel van de hersenen dat met emoties in verband wordt gebracht, af te nemen. Datzelfde fenomeen kan volgens de onderzoekers wellicht niet alleen bij leugens, maar ook bij gewelddadig gedrag of risicogedrag worden vastgesteld.

Lees Verder

https://www.ucl.ac.uk/news/news-articles/1016/251016-lying-brains-slippery-slope

17:07 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Dubai moet 70.000 extra hotelkamers bouwen

Tegen het einde van dit decennium wil Dubai over 164.000 hotelkamers kunnen beschikken. Op dat ogenblik zal het emiraat immers als gastheer van de Wereldtentoonstelling optreden. Dat blijkt uit een rapport van het bedrijf Big 5 Event, organisator van een grote toeristische vakbeurs in Dubai. Begin vorig jaar telde Dubai 94.000 hotelkamers, maar moet de volgende jaren belangrijke investeringen plannen om aan de toekomstige vraag te kunnen beantwoorden. Opgemerkt wordt dat de Verenigde Arabische Emiraten steeds intensiever in infrastructuur investeren om een toenemend aantal bezoekers te kunnen verwelkomen.

Lees Verder

http://www.arabianbusiness.com/dubai-build-71-000-new-hotel-rooms-by-2020-650637.html

17:07 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Bijna helft online consumenten slachtoffer van cybercrime

Ongeveer 45 procent van de online consumenten worden het slachtoffer van cybercrime. Er moet echter vastgesteld worden dat 65 procent van de slachtoffers uiteindelijk beslist het incident niet aan de autoriteiten te melden. Dat is de conclusie van een studie van het onderzoeksbureau Opinium en het Amerikaanse bedrijf MarkMonitor, ontwikkelaar van software-beveiliging, bij meer dan drieduizend consumenten in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Denemarken, Spanje, Zweden en Nederland. De onderzoekers stelden ook vast dat 16,5 procent toegeeft financieel verlies geleden te hebben door de online criminaliteit. Daarbij maakt 20 procent gewag van een verlies van meer dan 1.000 dollar.

Cybercriminaliteit bestaat het vaakst uit frauduleuze verzoeken om de paswoorden van accounts op sociale media te veranderen (20 procent) en emails die van legitieme bedrijven lijken te komen en persoonlijke informatie proberen te bemachtigen (17 procent). De onderzoekers stelden ook vast dat 71 procent van de consumenten van mening zijn dat cybercriminaliteit een negatieve impact heeft op de goede reputatie van een organisatie, terwijl 65 procent gewag maakte van een gedaald vertrouwen in een merk. Ook moest worden vastgesteld dat 53 procent van de ondervraagden te kennen gaf in de toekomst met het betrokken merk geen zaken meer te willen doen.

Uit het onderzoek diende ook te worden afgeleid dat slechts 14 procent van de consumenten vertrouwen heeft in de reclame op sociale media. Geen enkel ander kanaal wordt met een lagere score bedacht. De sociale media in het algemeen staan op een voorlaatste plaats met een score van 16 procent. “Cybercrime maakt zowel bij de consumenten als de merken slachtoffers,” benadrukt Mark Frost, chief executive van MarkMonitor. “Bovendien moet worden gevreesd dat cybercriminaliteit nog zal toenemen naarmate het gebruik van het internet verder blijft stijgen. “Er moet dan ook gezamenlijk actie worden ondernomen om het merk online te beschermen, het consumentenvertrouwen en de reputatie te beveiligen.”

“Een sterke online beveiliging kan bedrijven helpen hun winsten te beschermen,” zegt Mark Frost nog. “Het onderzoek toont dat de consument niet alleen bewust is van de ernst van de cybercrime en de taktieken die worden gebruikt, maar ook van de effecten die deze aanvallen hebben om de merken zelf. Ondanks die hoge niveaus van bewustzijn, blijven echter vele gebruikers kwetsbaar voor cybercrime.”

Lees Verder

17:06 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: cybercrime |  Facebook |

Verenigde Staten belangrijkste bestemming voor rijke Chinese emigranten

Rijke Chinezen willen vooral investeren in vastgoed in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit een onderzoek van het Hurun Institute. Vastgesteld werd dat 60 procent van de Chinese rijken - met een vermogen van meer dan 1,6 miljoen dollar - de volgende drie jaar vastgoed in de Verenigde Staten zou willen kopen. Daarbij wordt vooral gekeken naar projecten in Los Angeles, San Francisco en Seattle. Uit het onderzoek bleek dat 15 procent van de financiële investeringen van de rijke Chinese klasse gelinkt is aan buitenlandse projecten. Verder wordt opgemerkt dat meer dan de helft van de betrokkenen zich zorgen maakt over de devaluatie van hun investeringen.

“Buitenlandse investeringen zijn voor de rijke Chinezen een strategie om hun risico’s te spreiden,” benadrukt Rupert Hoogewerf, voorzitter van het Hurun Institute. “Vastgoed en vreemde valuta vormen daarbij de eerste keuze. De Verenigde Staten is de favoriete bestemming, zowel voor immigratie als voor investeringen. Dat streven is gedeeltelijk gedreven door een bezorgdheid dat de Chinese yen tegenover de Amerikaanse dollar aan waarde zal verliezen.” Opmerkelijk daarbij is volgens Hoogewerf dat de voorbije twee jaar Seattle een grotere interesse van Chinese investeerders heeft weggedragen dan New York.

De Verenigde Staten, Engeland en Canada zijn de meest waarschijnlijke bestemmingen voor rijke Chinese emigranten. Australië, Singapore en Ierland winnen aan interesse en zijn inmiddels doorgedrongen tot de top tien van bestemmingen. Uit het onderzoek blijkt nog dat de rijke Chinese klasse voor zijn investeringen niet alleen in vastgoed is geïnteresseerd. Er kon immers vastgesteld dat een grote groep ook wijst naar hobby’s, zoals de aankoop van kunstwerken (24 procent) of het verzamelen van uurwerken (16 procent). Ook postzegels, wijn en klassieke wagens genieten een sterke interesse. De interesse in kunstwerken steeg vorig jaar met 33 procent, terwijl bij wijn een daling met 6 procent werd opgemerkt.

Verder wordt opgemerkt dat rijke Chinezen in eerste instantie willen emigreren omdat ze elders betere opportuniteiten voor de zelfstandige ondernemer hopen te kunnen vinden. Ook onderwijs en de waarde van vastgoed als investering worden vaak vernoemd.

Lees Verder

15:15 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: china |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende