14-11-16

Vele applicaties zijn niet meer dan eendagsvlieg

Applicaties worden vaak bijzonder snel verwijderd. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Publicis Media bij tweeduizend mobiele consumenten in Groot-Brittannië. Vastgesteld werd dat ongeveer 20 procent van de geïnstalleerde applicaties nog dezelfde dag worden verwijderd. Opgemerkt wordt dat in totaal 2,5 miljard applicaties zijn geïnstalleerd op de mobiele telefoons van de Britse consumenten. In totaal zal een consument tijdens zijn leven gemiddeld 1.512 applicaties downloaden. Gemiddeld heeft een consument zevenentwintig applicaties geïnstalleerd, maar per dag worden slechts zes programma’s gebruikt.

Gemiddeld worden twee applicaties per maand gedownload. Eén kwart van de ondervraagden geeft echter toe een aantal applicaties al na één dag te hebben verwijderd. Daarbij wordt vooral opgemerkt dat de applicatie niet relevant is gebleken of niet langer noodzakelijk bleek. Oudere consumenten blijken de grootste loyaliteit tegenover applicaties tentoon te spreiden. Bij de vijfenvijftigplussers gaf immers 18 procent toe nog nooit een applicatie te hebben verwijderd. Bij millennials valt dat cijfer echter terug tot amper 9 procent. Ook werd vastgesteld dat 71 procent van de consumenten uitsluitend gratis applicaties downloaden.

Applicaties hebben op een bijzonder korte tijd een belangrijke plaats in het dagelijks leven verworven, erkent Scott Curtis, hoofd van de Britse mobiele divisie van Publicis Media. “Mannen zijn echter sneller geneigd voor applicaties te betalen dan vrouwen. Bij de mannelijke respondenten bleek 16 procent minstens 1 pond te hebben betaald voor een applicatie. Bij vrouwen valt dat cijfer terug tot 11 procent.” Vrouwen en mannen blijken ook andere content-voorkeuren te hanteren. Daarbij kende 45 procent van de mannen het grootste nut toe aan sport-applicaties, terwijl vrouwen vooral interesse toonden voor sociale media (54 procent) en financiële toepassingen (44 procent).

Lees Verder

17:25 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: applicatie |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.