19-12-16

Internet-of-things toont interesse in reclame

Het internet-of-things kan een belangrijk nieuw doelpubliek worden voor de reclame-sector. Dat blijkt uit een onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB) bij twaalfhonderd consumenten in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat 62 procent van de consumenten minstens één geconnecteerd apparaat in bezit heeft. Tegelijkertijd zegt 65 procent van de gebruikers van het internet-of-things geïnteresseerd te zijn in reclame. Tevens kon worden opgetekend dat 62 procent van de respondenten zegt daadwerkelijk een reclame op geconnecteerde apparaten te hebben opgemerkt, terwijl een belangrijk aantal gebruikers toegeeft open te staan voor reclame in ruil voor commerciële aanbiedingen.

Onder meer bleek dat 55 procent van de consumenten zich akkoord zou kunnen verklaren met reclame op intelligente apparaten indien de marketeers in ruil een aantal commerciële aanbiedingen zouden doen, zoals coupons (44 procent), bijkomende attributen (30 procent) of toegang tot exclusieve games (19 procent). De onderzoekers konden anderzijds ook vaststellen dat een overweldigende meerderheid van 97 procent inmiddels al van geconnecteerde apparaten heeft gehoord. In eerste instantie wil de consument een geconnecteerd televisie-toestel kopen (39 procent), gevolgd door geconnecteerde auto’s (37 procent), wearables (32 procent) en domotica (31 procent).

Verder in de rangorde volgen apparaten met online toegang (30 procent), virtuele realiteit (30 procent), smartwatches (27 procent) en intelligente brillen (21 procent). “Naarmate de consument meer vertrouwd raakt met het internet-of-things, stijgt ook de interesse in allerlei toepassingen van de technologie,” benadrukt Patrick Dolan, chief operating officer van het Interactive Advertising Bureau. “Merken moeten dan ook heel aandachtig zijn voor deze ontwikkelingen. Om de consument - die al interesse toont in reclame - te benaderen, zullen de adverteerders dan ook bijkomende stimulansen aan hun boodschappen moeten toevoegen. Het internet-of-things biedt ook als marketing-platform veel opportuniteiten.”

Lees Verder

18:34 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.