21-01-17

Maatschappelijk verantwoord ondernemen interesseeert vooral vrouwen

In de Verenigde Staten hebben bijna twee op drie consumenten het voorbije jaar een aankoop gedaan bij bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen propageren. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent GoodMustGrow. Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat 26 procent van een aankoop bewust heeft afgezien omdat het bedrijf geen respect toonde voor het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Verder werd benadrukt dat vrouwen een grotere interesse in maatschappelijk verantwoord ondernemen tonen dan mannen. De kostprijs blijkt de grootste hinderpaal te zijn om bij maatschappelijk verantwoorde ondernemingen te kopen.

Lees Verder

http://www.csrwire.com/press_releases/39513-Consumers-Less-Conscious-as-Fourth-Annual-Conscious-Consumer-Spending-Index-CCSIndex-Shows-a-Slight-Dip-in-Socially-Responsible-Shopping

16:59 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.