14-02-17

Millennials drijvende kracht achter Amerikaanse automarkt

In de Verenigde Staten zullen dit jaar wellicht 18,5 miljoen nieuwe wagens worden verkocht. Millennials vormen daarbij een cruciaal marktsegment. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Mintel. Vastgesteld werd dat 84 procent van de millennials bij een volgende aankoop voor een nieuwe wagen zou kiezen, tegenover een niveau van 77 procent bij het algemene publiek. De onderzoekers zeggen verder ook sterke interesse in suv-modellen te zien. Dat geldt vooral voor het vrouwelijke publiek, waar 68 procent een interesse in het type toegeeft, tegenover 57 procent bij het gemiddelde publiek. Bij moeders wordt eveneens een interesse van 68 procent opgetekend, tegenover 59 procent bij vrouwen zonder kinderen.

“De millennials vormen de grootste opportuniteit voor de markt van nieuwe wagens in de Verenigde Staten,” benadrukt Buddy Lo, automotive-analist bij Mintel. “Deze categorie vormt de grootste consumenten-demografie op de Amerikaanse markt en bereikt levensfases die vaak met de aankoop van een auto in verband worden gebracht, zoals een promotie, een huwelijk of de geboorte van een kind. Bovendien moet ook rekening gehouden worden met de impact van de deeleconomie. Nieuwe wagens vergen weliswaar een zware investering, maar die kost kan worden gedeeld door het voertuig ook voor andere gebruikers ter beschikking te stellen.”

Mintel stelde vast dat 15 procent van de jonge autokopers te kennen geeft zijn wagen gedeeltelijk voor taxidiensten te zullen gebruiken, tegenover een niveau van 9 procent bij het algemene publiek. Daarnaast werd opgemerkt dat 41 procent van de millennials een belangstelling toont in technologische innovaties, tegenover een aandeel van 38 procent in de totale populatie autobestuurders. Daarbij toont 70 procent van de jongeren bijzondere belangstelling voor infotainment, tegenover 52 procent bij de gemiddelde autokoper. Buddy Lo merkt dan ook op dat mobiele technologieën een belangrijke basis kan vormen om jonge consumenten aan te trekken.

De interesse voor suv-modellen bij vrouwen is volgens Mintel gestimuleerd door de goedkopere benzineprijzen en de mogelijkheden die door de grotere laadruimte worden geboden.

Lees Verder

18:21 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: automarkt |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.