15-02-17

Online zoekmachines meest eenvoudige economie

Wereldwijd is 64 procent van de consumenten bereid om extra te betalen voor een eenvoudiger ervaring. Dat cijfer is de voorbije jaren nagenoeg status-quo gebleven. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Siegel+Gale bij ruim veertienduizend consumenten in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Zweden, China, India, de Verenigde Arabische Emiraten, Saudi-Arabië en Japan, die bijna negenhonderd merken evalueerden. De grootste bereidheid om een meerprijs te betalen voor een simpeler ervaring kon worden opgetekend in India (92 procent) en China (85 procent). Het laagste niveau werd daarentegen genoteerd in de Verenigde Staten (46 procent).

Online zoekopdrachten vormen met een score van 95 procent veruit de meest simpele economische sector, gevolgd door de online retail (78 procent) de winkelsector (77,3 procent). Daarna volgen elektronica (74 procent), textiel (73,3 procent), restaurants (71,9 procent), algemene retail (69,8 procent), mode (64 procent), distributie (61,9 procent) en media (61,5 procent). Helemaal onderaan volgen de gezondheidsverzekering (33,6 procent) en de algemene verzekering (26,9 procent). Opgemerkt wordt dat online zoekopdrachten in alle regio’s de eerste plaats opeist, op uitzondering van China, waar de sector op een tweede positie wordt geplaatst en elektronica moet laten voorgaan.

De onderzoekers stelden verder dat de elektronica-sector het grootste voordeel zou ervaren van eenvoudiger ervaringen. Bij de merken wordt de ranglijst aangevoerd door de retailgroep Aldi, onmiddellijk gevolgd door sectorgenoot Lidl, die één plaats gewonnen heeft. De derde plaats wordt ingenomen door het internetbedrijf Google, gevolgd door de mediagroep Netflix. De Zweedse meubelketen sluit de top vijf af. De top tien bestaat verder uit Amazon, Kentucky Fried Chicken (KFC), YouTube, McDonald’s en Subway. De sterkste stijgers in de rangschikking bleken Sephora, Hilton en EasyJet. De grootste terugval daarentegen kwam op naam van Yahoo.

Verzekeraar Axa werd voor het tweede jaar op rij als het meest complexe merk bestempeld.

Lees Verder

15:08 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: zoekmachine |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.