08-03-17

YouTube stuurt grotere trafieken naar online toeristische platformen

Het online videoplatform YouTube wordt ook in het toerisme steeds een belangrijker kanaal. Dat blijkt uit een studie van consulent Hitwise, gebaseerd op een analyse van drie miljoen gebruikers van het kanaal in Groot-Brittannië. Daarbij werd vastgesteld dat in de loop van de voorbije drie jaar steeds meer consumenten bij de planning van hun vakanties ook op het online videoplatform beroep doen, waarbij de trafieken van YouTube naar boekingssites en prijsvergelijkingssites een opmerkelijke toename heeft gekend. De grootste toename van zoekopdrachten had betrekking op IJsland (118 procent), gevolgd door Vietnam (75 procent) en Sri Lanka (72 procent).

“Toeristische sites zoals TripAdvisor, Skyscanner of Trivago hebben over de voorbije drie jaar de trafieken vanop YouTube met 51 procent zien toenemen,” betoogt Nigel Wilson, managing director van Hitwise. “TripAdvisor toonde zich daarbij de belangrijkste bestemming, gevolgd door Booking.com. De grootste groei kon daarentegen worden opgetekend bij Skyscanner (59 procent). Het onderzoek heeft aangetoond dat video en sociale content voor marketeers bijzonder succesvolle platforms kunnen zijn om het online gedrag van hun publiek beter te begrijpen. Ook YouTube bevestigt dat een toenemende interesse voor reisvideo’s kan worden opgemerkt.

“De toename van de trafieken naar sites zoals Skyscanner en Booking.com tonen dat marketeers een groot voordeel kunnen verwerven door de identificatie van de exacte online activiteiten van hun publiek,” zegt Wilson nog. Hitwise benadrukt dat toeristische bedrijven zouden moeten trachten hun videozoekopdrachten en het gebruik van kanalen zoals YouTube te bestuderen om opkomende bestemmingen te kunnen bepalen en tevens de gebruikers van hun videokanalen en de geraadpleegde content te kunnen identificeren. Andere experts zeggen dat video altijd al tot het instrumentarium van de reismarketeer heeft behoord, maar nooit dezelfde aandacht heeft gekregen als tekst.”

Lees Verder

08:00 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: youtube |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.