14-03-17

Digitale reclame profiteert van positieve stemming consument

Consumenten met een positief gevoel tonen een grotere interesse in digitale reclame. Adverteerders die hun publiek op het geschikte ogenblik bereiken, kunnen daardoor de impact van hun digitale campagnes gevoelig versterken. Dat blijkt uit een studie van het internetbedrijf Yahoo bij zestienhonderd consumenten in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland en Canada. Opgemerkt wordt dat een optimale keuze de efficiëntie van de campagne met 40 procent zou kunnen verbeteren. Meestal kon die optimale instellingen worden opgetekend tussen elf uur in de voormiddag en twee uur in de namiddag.

Uit het onderzoek bleek dat consumenten in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië gemiddeld 46 procent van de tijd in een positieve stemming verkeerden. In die omstandigheden kon worden vastgesteld dat de interesse van de consument in content met 24 procent toenam, maar de specifieke openheid voor digitale reclame nam met 40 procent toe. Verder werd opgemerkt dat consumenten in een positieve stemming over de vier onderzochte landen 30 procent meer geneigd waren om zich in native videocontent te engageren dan in een andere gemoedsstemming. Bij content marketing en direct marketing werd een stijging met respectievelijk 28 procent en 21 procent opgetekend.

De onderzoekers stelden nog vast dat de emotionele context voor digitale marketing nagenoeg even belangrijk is als de actuele bezigheid. Er werd immers genoteerd dat 71 procent van de consumenten te kennen gaf dat ze vaker op digitale reclame zouden reageren indien het aanbod meer hun actuele bezigheid zou reflecteren, maar datzelfde voerde 67 procent aan voor campagnes die beter hun actuele gevoelens zouden vertolken. Verder werd nog opgemerkt dat 15 procent van de Britse en Amerikaanse smartphone-gebruikers in een positieve stemming sneller op een digitale reclame zouden reageren dan in een andere gemoedstoestand. Ook bleek 25 procent in een positieve stemming door digitale reclame geprikkeld worden.

Lees Verder

16:12 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: digitale reclame |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.