25-04-17

Televisiepubliek toont verschuiving naar digitale platformen

Het wereldwijde televisiepubliek vertoont een opvallende verschuiving naar digitale platformen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Accenture bij 26.000 consumenten in zesentwintig landen. Opgemerkt wordt dat laptops en desktops inmiddels de voorkeur krijgen op het televisietoestel. Vastgesteld werd dat inmiddels 42 procent van de televisiekijkers in eerste instantie naar een laptop of desktop verwijst, tegenover 32 procent vorig jaar. Ook de voorkeur voor smartphones steeg van 10 procent naar 13 procent. In India werd de sterkste verschuiving naar digitale platformen gemeld.

Lees Verder

18:10 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Marketeer noemt personalisering cruciaal voor succes

Personalisering is cruciaal voor het succes van de marketeer. Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat slechts weinig betrokkenen van mening zijn deze personalisering volledig meester te zijn. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Evergage. De onderzoekers stelden daarbij vast dat 88 procent van de ondervraagde marketeers van mening is dat de consument een gepersonaliseerde beleving eist, maar een meerderheid benadrukt dat de sector daarbij geen optimale prestaties laat blijken. Daarbij verwijst 53 procent naar budgettekorten, gevolgd door een personeelsgebrek (52 procent) en talentbarrières (42 procent).

Lees Verder

17:50 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Britse woning herbergt ruim acht online apparaten

Digitale reclame heeft in Groot-Brittannië het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 8,6 miljard pond. Dat betekende een stijging met 16,4 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers. Vastgesteld werd daarbij dat de gemiddelde Britse woning inmiddels 8,3 online apparaten herbergt. Dat betekende een stijging met 12 procent tegenover het jaar voordien. De sterkste groei werd opgetekend bij het bezit van geconnecteerde televisietoestellen, waar een toename met 27 procent werd gemeld, gevolgd door smartphones (21 procent), laptops (18 procent) en tablets (16 procent).

Lees Verder

 

17:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Streaming ook illegale bedreiging betaaltelevisie

Betaaltelevisie moet steeds vaker afrekenen met de concurrentie van illegale streamingdiensten. Dat blijkt uit een enquête van consulent YouGov bij meer dan tweeduizend Britse consumenten. Vastgesteld werd daarbij dat bijna 10 procent van de ondervraagden toegeeft gebruik te maken van illegale streamingplatformen, wat overeenkomt met ongeveer 4,9 miljoen kijkers. Opgemerkt wordt bovendien dat millennials het meest geneigd blijken om op deze alternatieve diensten beroep te doen. Daarnaast moest worden vastgesteld dat de illegale platformen al 17 procent van de respondenten heeft aangezet om minstens één betaalkanaal op te zeggen.

Lees Verder

 

17:00 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Chinese middenklasse jonger dan in vele andere landen

De Chinese middenklasse is opmerkelijk jonger dan in de meeste andere landen. Dat is de conclusie van een onderzoek van online rekruteerder Zhaopin bij bijna vijftigduizend Chinese consumenten met een jaarinkomen tussen 100.000 yuan (14.592 dollar) en 500.000 yuan. Vastgesteld werd dat 52 procent van de betrokkenen jonger is dan vijfendertig jaar. Het fenomeen moet volgens de onderzoekers worden toegeschreven aan de unieke sociale evolutie die China de voorbije decennia heeft gekend. Tevens bleek dat de betrokkenen vooral succesvolle carrières hebben uitgebouwd in de internetsector, de financiële wereld of immobiliën.

Lees Verder

 

16:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ook in ecommerce wordt diversiteit belangrijk geacht

Amazon is het belangrijkste online verkoopplatform van de voedingssector, maar een meerderheid van de verkopers zoekt dit jaar ook een alternatieve digitale markt. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Feedvisor. Daarbij werd vastgesteld dat 60 procent van de externe verkopers op Amazon hun activiteiten naar andere platformen willen uitbreiden. Vastgesteld werd dat 65 procent van de verkopers op Amazon ook al op eBay actief zijn. De resultaten van het onderzoek tonen volgens Feedvisor dat de verkopers ook in ecommerce belang hechten aan een grotere diversiteit.

Lees Verder

16:07 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Relevantie leidt tot soepeler privacy-standpunten

De consument vertoont een grote weerstand om tijdens het shoppen teveel persoonlijke gegevens met commerciële partijen te delen, maar onder bepaalde omstandigheden toont hij zich toch bereid informatie over zijn eigen activiteiten en leven te verstrekken. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau YouGov en consulent [24]7 meer dan elfhonderd consumenten in de Verenigde Staten. Cruciaal in de reactie van de consument blijkt volgens de onderzoekers de relevantie van de communicatie. Irrelevante boodschappen en bekommernissen om de privacy blijken de grootste hindernissen die moeten worden. Volgens 26 procent is irrelevantie daarbij even erg als een inbreuk tegen de privacy.

Vastgesteld werd dat 43 procent aangaf persoonlijke informatie beschikbaar te willen maken indien daarmee meer geld zou kunnen worden bespaard, terwijl 39 procent data zou willen delen indien daarmee een probleem snel en efficiënt zou kunnen worden opgelost. Het rapport toonde onder meer dat 26 procent van de consumenten gepersonaliseerde marketing-boodschappen wenst, maar ook dan zegt nog altijd 29 procent geïrriteerd te raken door boodschappen die voor henzelf niet relevant zijn.” Nog bleek dat 49 procent van de millennials bereid is persoonlijke gegevens te delen in ruil voor kortingen of andere commerciële tegemoetkomingen, tegenover 44 procent bij Generation X en 38 procent bij de babyboomers.

Er werd ook opgetekend dat 47 procent van de ondervraagden toegeeft hogere verwachtingen te koesteren tegenover bedrijven waarmee ze persoonlijke informatie hebben gedeeld. Dat loopt bij de millennials echter op tot 59 procent, tegenover 47 procent bij Generation X en 38 procent bij de babyboomers. Er werd echter ook vastgesteld dat 27 procent van de ondervraagden op geen enkel ogenblik bereid zou zijn persoonlijke informatie te delen. Tevens bleek dat respectievelijk 48 procent en 50 procent van de ondervraagden van mening is dat financiële instellingen en verzekeraars op een gepaste manier van persoonlijke informatie gebruik maken. In de telecom-sector valt dat cijfer echter terug tot 38 procent.

"Indien consumentendata op een gepaste manier worden gebruikt, kunnen ze de klantenbeleving gevoelig verbeteren,” zeggen de onderzoekers. “Deze informatie moet echter voorzichtig worden gehanteerd, zodat men de consument niet tegen het hoofd stoot. Cruciaal is dat de bedrijven de ware intenties van de klant kent. Indien een onderneming perfect weet wat een consument wil doen en waar de interesses van de klant liggen, kan een gepersonaliseerde interactie worden aangeboden waaruit geen opdringerigheid blijkt.”

Lees Verder

12:00 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: relevantie |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende