27-04-17

Elk sociaal netwerk heeft een eigen etiquette

De meeste gebruikers van sociale media hebben op meerdere platformen een account, maar blijken daarbij ook vaak verschillende persoonlijkheden tentoon te spreiden. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Pennsylvania State University en het King’s College London. Het fenomeen moet volgens de onderzoekers wellicht worden verklaard door een streven om zich aan de cultuur of etiquette van elk platform aan te passen. Tevens kon volgens de wetenschappers worden vastgesteld dat ook de verschillende demografieën elk een eigen vorm van presentatie hanteren.

Lees Verder

 

19:57 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Merkenboodschap wordt snel vergeten

Een grote meerderheid van de consumenten is na drie dagen een merkenboodschap grotendeels vergeten. Meer dan de helft kan zelfs geen enkel detail meer herinneren. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Prezi bij meer dan tweeduizend consumenten in Groot-Brittannië. Er worden verschillende redenen geciteerd waarom de boodschap verloren gaat. Daarbij wordt echter in de eerste plaats gewezen op een gebrek aan relevantie (55 procent), gevolgd door een gebrek aan motivatie (35,7 procent) en een overdaad aan informatie (30 procent). Opgemerkt wordt dat al die redenen vooral met de content zelf te maken hebben.

Lees Verder

 

 

19:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Matige tevredenheid over Amerikaanse luchtvaartindustrie

In de Verenigde Staten heeft de consument meer waardering voor de budgetvliegers dan voor de traditionele maatschappijen. Dat is de conclusie van een rapport van de American Customer Satisfaction Index (ACSI). Toch wordt er opgemerkt dat de luchtvaartindustrie op het gebied van tevredenheid lager scoort dan andere sectoren uit de toeristische industrie. De vliegtuigmaatschappijen halen een gemiddelde score van 75 procent. Dat betekende een stijging met 4,2 procent tegenover het jaar voordien. De beste prestatie werd opgetekend door JetBlue, dat een score van 82 procent behaalde, gevolgd door Southwest Airways (80 procent) en Alaska Airlines (78 procent).

Lees Verder

18:45 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Meerprijs voor duurzaamheid steeds vaker aanvaard

Weliswaar kan bij de consument een toenemende bereidheid worden opgetekend om voor duurzame producten een meerprijs te betalen, maar dat proces verloopt heel langzaam. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau GfK Research bij vijfentwintigduizend consument. Vastgesteld werd dat 56 procent van de ondervraagden te kennen gaf een meerprijs te willen betalen voor een milieuvriendelijk product. Dat betekende weliswaar een toename tegenover het begin van dit decennium, maar die groei blijft wel beperkt tot 3 procentpunt. Ook zou 49 procent gebruiksgemak willen inruilen voor een ecologische meerwaarde. Ook dat betekende een stijging met 3 procentpunt.

Lees Verder

 

18:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Aanstootgevende reclame straalt ook af op drager

Aanstootgevende online reclame kan ook een negatieve impact hebben op het imago van het medium waarop de gecontesteerde commerciële boodschap verschijnt. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent YouGov bij meer dan tweeduizend consumenten in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat bijna 33 procent van de ondervraagden meent dat de inhoud van online commerciële boodschap ook door het dragende medium wordt ondersteund. Amper 20 procent geeft te kennen dat er geen verband mag worden gelegd tussen het dragende medium en de inhoud van de advertentie.

Lees Verder

 

17:45 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Oslo wordt eerste sted met klimaatneutraal transport

Oslo is wereldwijd de eerste metropool waar een klimaatneutraal transport zal kunnen worden gerealiseerd. Dat blijkt uit een studie van het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) in vijfendertig steden. In de rangschikking wordt Oslo gevolgd door Londen en Amsterdam. Opgemerkt wordt dat Europese steden acht plaatsen in de top tien opeisen, aangevuld met Tokio en Seoul. Helemaal onderaan in de ranglijst staat Caïro, vooraf gegegaan door Nairobi, Mumbai en Istanboel. Deze steden worden volgens de onderzoekers afgeremd door een sterke bevolkingsgroep en een strijd tegen de armoede, waarbij onder meer het gebruik van diesel toeneemt.

Lees Verder

17:11 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

China krijgt snel de grootste vloot luxejachten

Tegen het einde van dit decennium zullen in China honderdduizend jachten zijn ingeschreven. Daarmee toont de markt een sterke groei. Vijf jaar geleden werden in het land immers amper drieduizend jachten geteld. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Research and Markets. De Chinese jachten-markt zou tegen het einde van dit decennium een waarde van ongeveer 8,16 miljard dollar. Noord-Amerika blijft wereldwijd de grootste markt, gevolgd door Europa, maar China is volgens het rapport duidelijk de meest belangrijke opkomende regio. Ook in Brazilië en Rusland kan echter een sterke groei - vooral dankzij de jongere bevolking - worden gemeld.

Lees Verder

16:13 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende