09-06-17

Smartphone vaak vooral uit verveling geactiveerd

Smartphones worden bijzonder vaak zonder enige specifieke bedoeling geactiveerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van Mobile Posse, Phoenix Marketing International (PMI) en Verto Analytics. De onderzoekers benadrukten daarbij de gebruiker vaak uit verveling beroep doet op de mobiele telefoon, die de tijd moet helpen overbruggen. Vastgesteld werd dat 47 procent van de smartphone-sessies zonder een specifieke bedoeling worden gestart. Daarentegen is 19 procent van de sessies het gevolg van een stimulans die de gebruiker van een applicatie of een andere toepassing heeft ontvangen.

Ook bleek dat ongeveer 49 procent van de respondenten verder gaat met de laatst geopende applicatie, terwijl 31 procent vertrekt van het basisscherm van de telefoon. Er wordt wel opgemerkt dat een aantal toepassingen door de betrokkenen al na amper drie seconden opnieuw werden afgesloten. Uit berekeningen van eMarketer bleek al dat de gemiddelde volwassene in de Verenigde Staten dit jaar gemiddeld twee uur en vijfentwintig minuten per dag gebruik maakt van mobiele applicaties. Dat betekent een toename met 10,3 procent tegenover vorig jaar. Daarmee vertegenwoordigen mobiele applicaties 19,9 procent van het totale gemiddelde dagelijkse mediagebruik.

“In het verleden was de televisie vaak de uitweg uit de verveling,” betoogt Jon Jackson, chief executive van Mobile Posse. “De smartphone lijkt echter ook die functie te hebben overgenomen. Men mag niet vergeten dat een smartphone gemiddeld meer dan zeventig keer per dag wordt geactiveerd. Het is dan ook belangrijk dat de gebruiker daarbij onmiddellijk de toegang tot een waardevolle ervaring aangeboden krijgt.” De cijfers tonen volgens de onderzoekers dat de consument geregeld zonder enige specifieke bedoeling op het mobiele platform zal ronddwalen, wat volgens hen heel wat mogelijkheden biedt voor operatoren, retailers en adverteerders die op een intelligente manier op die verveling kunnen inspelen.

“Op die manier kan de verloren tijd op een productieve manier worden ingevuld,” stippen de onderzoekers aan. “Bovendien kan het fenomeen voor een aantal retailers een uitnodiging vormen om hun klanten geregeld boodschappen over promoties en andere aanbiedinge te bezorgen.”

 

Lees Verder

 

09:20 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: smartphone |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.