30-06-17

Leiders hebben weinig impact op gedrag werknemers

Leiders zijn er niet van overtuigd dat ze het gedrag van hun werknemers kunnen veranderen. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek van consulent Walking the Talk. Vastgesteld werd dat slechts 34 procent van de leiders van mening zijn in staat te zijn om het gedrag van hun medewerkers te kunnen beïnvloeden of te veranderen. Nochtans geeft 78 procent toe dat hun organisatie hen voldoende heeft uitgerust met vaardigheden om op anderen een positieve invloed te hebben, terwijl 86 procent aangeeft een geschikte infrastructuur te hebben uitgebouwd om het verwachte gedrag bij de medewerkers te stimuleren. Volgens 19 procent is de leider steeds verantwoordelijk voor het gedrag van de werknemers.

Lees Verder

16:38 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Stemtoon afhankelijk van sociale status publiek

Sprekers maken de toon van hun stem afhankelijk van de sociale status van hun publiek. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Stirling. Tegenover luisteraars met een hogere status wordt volgens de onderzoekers ook met een hogere stem gesproken. Een lagere stemtoon zou immers, vooral bij mannen, een signaal van dominantie zijn. Wanneer de spreker zichzelf echter als een dominant individu gedraagt - wat onder meer zou blijken uit een voorkeur voor manipulatie, afpersing en intimidatie - blijkt volgens de wetenschappers een neiging om met een lagere toon te praten tegenover personen met een hogere sociale status.

Lees Verder

15:16 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Zelfrijdende auto’s moeten leren samenwerking

Zelfrijdende auto’s zullen niet alleen hun omgeving moeten registreren, maar zullen ook moeten kunnen communiceren en samenwerken. Dat is de conclusie van een studie van wetenschappers aan de Deakin University. Om een efficiënt systeem van zelfrijdende auto’s te kunnen uitbouwen, zal tussen de verschillende voertuigen volgens de onderzoekers een grote vorm van vertrouwen moeten worden gecreëerd. Er wordt echter aan toegevoegd dat hierbij ook belangrijke technische en ethische uitdagingen zullen moeten worden beantwoord. Opgemerkt wordt dat inspanningen zullen moeten worden gedaan om potentiële uitwassen onmogelijk te maken.

Lees Verder

14:05 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Werknemers tonen slechts beperkt vertrouwen in leiderschap

Werknemers tonen slechts een beperkt vertrouwen in het leiderschap van de onderneming. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Willis Towers Watson bij een groep werknemers van Amerikaanse bedrijven. Vastgesteld werd dat slechts 45 procent van de werknemers vertrouwen heeft in de kwaliteit van het leiderschap, tegenover 55 procent drie jaar geleden. Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat slechts 47 procent van de ondervraagden van mening zijn dat het management een oprechte interesse toont in het welzijn van de werknemers, terwijl amper 41 procent ervan overtuigd is dat de organisatie goede prestaties levert in de vorming van toekomstige leiders.

Lees Verder

13:41 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Luchthavens worden steeds belangrijker retailcentra

Het voorbije jaar hebben consumenten in luchthavens wereldwijd een bedrag van 38 miljard dollar besteed. Over vier jaar zal dat die besteding tot 49 miljard dollar zijn opgelopen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent GlobalData. De regio Asia-Pacific stond het voorbije jaar op de eerste plaats met een besteding van 14,8 miljard dollar, gevolgd door Europa met een bedrag van 10,7 miljard dollar. Opgemerkt wordt dat zelfs de Verenigde Staten, waar luchthavens in het algemeen slechts een matige shopping-ervaring bieden, investeringen in nieuwe detailruimtes kunnen worden opgemerkt. Die inspanningen zouden echter mogelijk door het beleid van de Amerikaanse president Donald Trump in het gedrang kunnen worden gebracht.

Lees Verder

12:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument plaatst reclame bij valse berichtgeving

De consument blijft zich tegenover reclame bijzonder sceptisch opstellen. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau Rakuten Marketing bij meer dan vijfentwintighonderd consumenten. Vastgesteld werd dat een meerderheid van de consumenten reclame bij de valse berichtgeving catalogeert. In Frankrijk en Duitsland zeggen 54 procent van de consumenten dat reclame onwaarheden vertelt, maar in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië loopt dat cijfer respectievelijk op tot 58 procent en 71 procent. Er kon dan ook geconcludeerd worden dat 63 procent van de consumenten van mening is dat reclame moet verbeteren. Slechts 11 procent vindt een verbetering onnodig.

Lees Verder

 

10:10 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Winkelervaring wordt door muziek gevoelig versterkt

Muziek vormt voor vele consumenten een belangrijk aspect van de winkelervaring. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Mood media bij nagenoeg twaalfhonderd consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers kwamen immers tot de vaststelling dat 84 procent van de consumenten van mening is dat muziek de kwaliteit van de winkelervaring helpt versterken. Tevens werd vastgesteld dat 81 procent van de ondervraagden van mening is dat muziek voor een betere stemming zorgt, terwijl 70 procent benadrukt dat aangename muziek ook voor een sterker gevoel van verwantschap met het merk kan zorgen.

De onderzoekers stelden verder vast dat muziek ook kan helpen een aantal negatieve aspecten van het winkelen kan helpen verzachten. Opgemerkt wordt dat wachtrijen één van de grootste frustraties vormen waarmee de klant op de winkelvloer kan worden geconfronteerd, maar 77 procent van de ondervraagden geeft toe dat muziek dat tijdverlies minder onaangenaam kan maken. Bij jongere shoppers loopt dat cijfer echter op tot 89 procent. Er kon daarnaast ook worden vastgesteld dat 46 procent van de respondenten toegaf eigenlijk graag de mogelijkheid zou willen hebben om tijdens het shoppen zelf de muziekkeuze in de winkel te kunnen bepalen.

Tevens bleek verder dat consumenten vooral voor een fysieke winkel zouden kiezen omdat ze daardoor de mogelijkheid zouden krijgen de producten aan te raken en uit te proberen (72 procent). Bij de vrouwen loopt dat cijfer verder op tot 77 procent, tegenover 67 procent bij mannen. Daarnaast wordt door 66 procent gewezen op de mogelijkheid om de koopwaar onmiddellijk mee naar huis te kunnen nemen. Ook benadrukte 48 procent in de winkel te kunnen rondlopen en nieuwe producten te kunnen ontdekken en uitproberen. Atmosfeer en beleving wordt door 17 procent van de shoppers als keuze voor een fysieke winkel naar voor geschoven, maar bij jongeren tussen achttien en vierentwintig jaar loopt dat op tot 33 procent.

Lees Verder

09:28 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: muziek |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende