03-07-17

Websites retailers moeten sneller reageren

Websites van retailers en andere handelaars hebben teveel tijd nodig om volledig op te laden. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Retail Systems Research (RSR) naar de websites van een tachtigtal retailers. De onderzoekers zeggen vastgesteld te hebben dat de websites op mobiele apparaten gemiddeld 9,5 seconden nodig hadden om op te laten. Op desktops bleek dat tijdsbestek zelfs verder op te lopen tot meer dan zestien seconden. Nochtans zijn experts het eens dat websites binnen maximaal drie seconden toegankelijk moeten zijn om te vermijden dat consumenten hun interesse verliezen en een ander online bestemming opzoeken.

“Uit eerder onderzoek blijkt dat elke seconde vertraging bij het opladen van de website de kans op een transactie met ongeveer 7 procent doet dalen,” benadrukken de onderzoekers. “Retailers worden geconfronteerd met een moeilijke keuze tussen hogere online snelheden en rijke webervaringen. Daardoor proberen sommige handelaars zoveel mogelijk functies samen te duwen, ongeacht de impact op de prestaties van de website, terwijl anderen ervoor kiezen de online activiteit zo slank mogelijk te houden om tijdwinst te kunnen garanderen. In de huidige omgeving kan men zich dergelijke keuzes echter niet meer veroorloven. Een rijke webervaring moet gepaard gaan met een hoge online snelheid.”

Uit het onderzoek bleek dat de retailers op hun websites gemiddeld zeventig ecommerce-applicaties van derde partijen gebruiken. Tussen 50 procent en 75 procent van het tijdverlies zou echter aan deze applicaties moeten worden toegeschreven. “Applicaties van externe partners kunnen de ervaring van de klant weliswaar versterken, maar kunnen ook een grote druk leggen op de performantie van de website,” benadrukt Nikki Baird, managing partner van Retail Systems Research. “Er moet worden vastgesteld dat er bij veel online retailers nog een grote ruimte voor verbetering kan worden vastgesteld. Daardoor kunnen ook nieuwe opportuniteiten worden gecreëerd om de digitale beleving te versterken.”

Lees Verder

11:52 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: website |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.