27-07-17

Millennials doen vaakst aan onderlinge digitale spionage

Bij jonge koppels is onderlinge digitale spionage geen zeldzaamheid. Dat blijkt uit een onderzoek van het consulent YouGov bij een groep millennials in de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden immers vast dat in het algemeen 23 procent van de Amerikaanse koppels toegeven de tekstberichten van hun partner te lezen, maar in de groep tussen achttien en vierendertig jaar loopt dat cijfer op tot 37 procent. Eenzelfde fenomeen kan worden opgemerkt op sociale media, waar 23 procent van de ondervraagden toegeeft de accounts van zijn partner te controleren, maar bij de millennials loopt dat cijfer op tot 37 procent.

Een identieke vaststelling kan worden gedaan bij email, waar bij 22 procent van de algemene bevolking en 31 procent van de millennials controle op de partner kan worden vastgesteld. Het gedrag van de millennials laat volgens de onderzoekers dan ook twijfelen of de relaties van jongeren wel degelijk op een sterke fundering van vertrouwen zijn gebouwd. Er wordt aan toegevoegd dat millennials ook het vaakst van digitale communicatie gebruik maken om een einde te maken aan de relatie. Vastgesteld werd dat 33 procent van de millennials een relatie met een tekstbericht had beëindigd, tegenover slechts 11 procent in de leeftijdscategorie tussen vijfendertig en vierenvijftig jaar;

Daarentegen greep bij de vijfenvijftigplussers slechts 1 procent naar een tekstbericht om een relatie af te breken. Bij deze groep kon volgens YouGov ook in het algemeen de laagste graad van digitale spionage op de partner worden opgetekend. “De problematiek van de digitale privacy in romantische relaties toont aan hoe belangrijk online communicaties in het leven van de jongere bevolkingsgroepen zijn geworden,” benadrukken de onderzoekers nog. Er werd ook vastgesteld dat 9 procent van de ondervraagden minstens één keer op sociale media de account van een vroegere geliefde bezoekt. Bij millennials loopt dat cijfer op tot 17 procent.

Lees Verder

15:55 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: millennials |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.