29-07-17

Email steeds meer een mobiel communicatiemiddel

Tijdens de eerste vier maanden van dit jaar werd ongeveer 55 procent van de volledige email-trafiek op mobiele apparaten geopend. Dat betekent bijna een verdubbeling tegenover vijf jaar geleden, toen een aandeel van 29 procent werd geregistreerd. Dat blijkt uit een rapport van consulent Return Path op basis van meer dan 27 miljard emails die tussen mei vorig jaar en april dit jaar werden geopend. Bovendien kon volgens de onderzoekers worden vastgesteld dat emails op mobiele apparaten een grotere kans hebben volledig te worden gelezen - wat overeenkomt met een openingsduur van minstens zeven seconden - dan berichten die op desktops worden betekend.

Return Path berekende dat in het algemeen 61 procent van de geopende emails volledig worden gelezen, maar op mobiele apparaten loopt dat cijfer op tot 64 procent, tegenover 61 procent op webmail en 45 procent op desktops. Daarnaast kon worden vastgesteld dat op mobiele platformen ook minder vaak vroegtijdig - na minder dan twee seconden - worden afgebroken. Op desktops blijkt immers 30 procent van de lectuur van emails vroegtijdig te worden afgebroken, maar op mobiele apparaten valt dat terug tot 15 procent. De resultaten zijn volgens Return Path een belangrijke indicator voor het engagement op mobiele platformen.

Verder blijkt dat mobiele email tijdens het weekend de sterkste prestaties kent. Op zaterdag en zondag wordt immers een opening van 60 procent opgetekend, terwijl tijdens de week niveaus tussen 51 procent en 55 procent worden gemeld. Daarentegen kan tijdens de weekdagen, op ogenblikken dat een groot deel van het publiek zich in de buurt van een computerscherm bevindt, oplopende scores worden gemeld voor desktop en webmail. Tijdens het weekend vertegenwoordigen desktops immers slechts 13 procent van de geopende mail, maar tijdens de week worden scores tussen 16 procent en 19 procent geregistreerd. Webmail scoort 26 procent in het weekend, maar ongeveer 29 procent op weekdagen.

Lees Verder

14:56 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: email |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.