29-07-17

Voor Generation Z is mobiele wereld normale biotoop

Generation Z toont op mobiele platformen dubbel zoveel bereidheid aankopen te doen dan de oudere generaties. Tegelijkertijd moet echter worden vastgesteld dat die geneigdheid tot mobiele aankopen volledig kan verdwijnen wanneer deze jonge consumenten - geboren tussen het midden van de jaren negentig en het midden van de voorbije eeuw - geconfronteerd worden met slecht functionerende applicaties. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ContentSquare. De onderzoekers wijzen erop dat de digitale natives van Generation Z in de economie steeds meer aandacht genieten, aangezien zij de cruciale consumenten van de toekomst worden.

Er diende immers geregistreerd te worden dat 60 procent van de consumenten uit Generation Z zal weigeren gebruik te maken van een trage applicatie of een website. Tevens bleek dat 62 procent geen gebruik zal maken van een platform dat door een moeilijke of complexe navigatie wordt gekenmerkt. Hoewel Generation Z een aandachtsspanne van minder dan vijf seconden heeft, zullen consumenten uit deze leeftijdsgroep tijdens een browsing-sessie 62 procent meer webpagina’s bekijken dan andere demografieën. Tegelijkertijd zal Generation Z ook 51 procent minder met bouncing worden geconfronteerd dan de rest van de bevolking.

Daarnaast werd opgetekend dat de jongere consumentengroep weliswaar een voorkeur vertoont voor gepersonaliseerde ervaringen, maar toch vindt 61 procent een veilige opslag en bescherming van persoonlijke data een belangrijke factor, net zoals transparante gebruiksvoorwaarden (43 procent) en een duidelijke omschrijving van de ingezamelde data en hun concrete toepassingen (39 procent). “Bij deze generatie staat de digitale beleving centraal,” betoogt Jonathan Cherki, chief executive van Content Square. “Het internet en de mobiele omgeving vormen hun normale biotoop. Bedrijven moeten dan ook een wereld creëren waarin die behoeften optimaal worden ingevuld.”

Lees Verder

12:52 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: generation z |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.