31-07-17

Toerisme wordt steeds meer een mobiele sector

Mobiele applicaties genieten bij de organisatie van een reis steeds meer bijval. Dat is de conclusie van een onderzoek van het toeristische platform Sygic Travel. Vastgesteld werd dat de consument bij het organiseren van zijn reis vijf keer meer op de smartphone beroep doet dan op een desktop. Drie jaar geleden was deze verhouding nog omgekeerd. Eén jaar later echter werden al meer reizen op een smartphone gepland dan op een computer. De onderzoekers voegen er aan toe dat deze toename ook leidt tot een groter volume online aanschaf van toeristische producten zoals overnachtingen, autohuur, vliegtuigtickets of uitstappen.

“Het gebruik van de smartphone om reizen te plannen is ook een aanzet tot een opmerkelijke gedragswijziging van de toerist,” benadrukken de onderzoekers. “Sinds begin dit jaar kon daarbij een stijging met 10 procent per maand worden opgetekend. Die groei ligt beduidend hoger dan op desktops.” Sygic Travel stelde daarbij ook vast dat de reizigers de meeste online uitgaven laten optekenen tijdens een bezoek aan steden zoals Parijs, New York, Londen, Rome of Barcelona. De meest bezochte locaties zijn de Karelsbrug in Praag; Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square en de Tower Bridge in Londen; het Trevifontein, het Colosseum en het Pantheon in Rome en de Eiffeltoren in Parijs.

Uit de studie kunnen volgens Lukas Nevosad, chief executive van Sygic Travel, bij het downloaden van offline kaarten nog een aantal opmerkelijke conclusies worden getrokken. “Normaal downloaden internet-gebruikers het vaakst kaarten van de eigen regio,” wordt er opgemerkt. “Fransen zullen in eerste instantie kaarten van Frankrijk of Parijs raadplegen, maar die regel geldt niet voor een land zoals Polen, waar nauwelijks een interesse in kaarten van het eigen land kan worden opgetekend. Daarentegen tonen Poolse online gebruikers vooral een interesse voor Kroatië en andere Zuid-Europese landen en steden.

Lees Verder

12:17 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: toerisme |  Facebook |

Testosteron middel om strijdkracht te versterken

Hormonen zoals testosteron hebben een belangrijke impact op de competitiviteit. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Wake Forest University bij een populatie Californische muizen. Na een overwinning blijkt immers in de hersenen testosteron te worden vrijgegeven, waardoor een nieuwe overwinning in de toekomst waarschijnlijker zou worden.

Lees Verder

 

12:16 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ook mobiele reclame is weersgevoelig

De weersomstandigheden hebben ook een impact op de bijval van mobiele reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Institute for Operations Research and the Management Sciences. Opgemerkt wordt dat bepaalde weersomstandigheden de consument kunnen aanzetten op mobiele reclame in te gaan. Tevens kan ook een verband worden opgetekend tussen de weersgesteldheid en de toon van de communicatie.

Lees Verder

 

12:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Risicomanagement in financiële sector geen onverdeeld succes

De aanstelling van risicomanagers om het risico op wangedrag of onvoorzichtigheid in de Amerikaanse bankensector te beperken na het uitbeken van de financiële crisis bijna tien jaar geleden, is geen succes gebleken. In werkelijk bleek men vaak de kat bij de melk te zetten. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Toronto, de University of Illinois en de Harvard University.

Lees Verder

 

12:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Voetgangerstrafieken instrument tegen criminaliteit

De sluiting van een bedrijf of een handelszaak - zelfs tijdelijk - betekent bijzonder slecht nieuws voor de onderneming. De verlaten omgeving doet immers de criminaliteit sterk oplopen. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Southern California. Het fenomeen moet volgens de onderzoekers vooral worden gekoppeld aan het wegvallen van voetgangerstrafieken.

Lees Verder

 

12:14 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Feedback kan bedrijfsleider sterker team opleveren

Chief executives die feedback van hun medewerkers nastreven, leveren hun bedrijf de beste resultaten op. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Michigan bij chief executives en topmanagers bij vijfenzestig ondernemingen. Opgemerkt wordt dat de vraag naar feedback een gunstige impact heeft op het vertrouwen van het team, waardoor de prestaties een duidelijke verbetering kunnen kennen. De bereidheid om naar advies van medewerkers te polsen, kan volgens de onderzoekers een belangrijk alternatief zijn voor meer domineren vormen van leiderschap, zoals de uitstraling van de persoonlijke visie naar het team medewerkers.

“Een chief executive die een zekere graad van bescheidenheid aan de dag legt, kan de onderneming belangrijke voordelen opleveren,” benadrukt onderzoeksleider Sue Ashford, professor management aan de University of Michigan. “De bereidheid om feedback te zoeken bij de naaste medewerkers kan immers een belangrijke stimulans voor het team medewerkers betekenen, waardoor de onderneming betere prestaties kan laten optekenen. Bovendien is feedback een leiderschapsstrategie die zou kunnen worden gebruikt door managers die zich minder comfortabel voelen met het bepalen en uitdragen van grote visies.”

“Uit het onderzoek konden twee efficiënte strategieën worden vastgesteld om het vertrouwen van het managementteam te ondersteunen,” betoogt professor Ashford nog. “In de eerste plaats kon worden vastgesteld dat het uitdragen van een visie een efficiënte impact op de medewerkers heeft, maar eenzelfde effect kon worden verkregen door het zoeken naar feedback over de eigen stellingen en acties. Voor sommige leiders is een visionaire benadering echter geen comfortabele uitgangsbasis. Feedback is dan vaak een beter alternatief, op voorwaarde dat ook daadwerkelijk met de adviezen rekening wordt gehouden. Bij visionaire executives levert het zoeken van feedback daarentegen zelden een meerwaarde op.”

De resultaten van de studie suggereren volgens Sue Ashford dat chief executives best een keuze maken tussen een visionaire of een bescheiden leiderschapsstijl, maar liever geen tussenoplossing zoeken.

Lees Verder

12:13 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: leiderschap |  Facebook |

Cruisetoeristen kiezen Boedapest tot topbestemming

Boedapest is voor cruisetoeristen dit jaar de beste bestemming van de wereld. Dat blijkt uit een enquête van de online community Cruise Critic. Opgemerkt wordt dat de reizigers vooral naar de geschiedenis van de schoonheid van de stad wijzen. Vaak wordt van de cruise volgens het rapport gebruik gemaakt om een langer bezoek aan de stad te brengen.

Lees Verder

 

10:13 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende