01-08-17

Loyale online klant vijf keer meer waard dan nieuwkomer

Voor een bedrijf is de meest loyale online klant vijf keer meer waard dan een nieuwkomer. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Monetate, dat tijdens het eerste kwartaal van dit jaar 2,5 miljoen ecommerce-sessies analyseerde. Een trouwe klant blijkt bij zijn aankopen gemiddeld een bedrag van 10,67 dollar te betalen. Het budget van een nieuwkomer blijft daarentegen beperkt tot gemiddeld 1,73 dollar. De onderzoekers stelden verder vast dat uiteindelijk 23,2 procent van alle nieuwkomers op een bepaald ogenblik voor een volgend bezoek zullen terugkeren. Daarbij kon tevens worden vastgesteld dat 50 procent van de meest loyale klanten al de eerste dag na de kennismaking minstens één keer terugkeren.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 95 procent van de meest loyale shoppers nog voor nieuw bezoek zullen terugkeren. Er wordt aan toegevoegd dat 69 procent van de nieuwe klanten die beslissen om een nieuw bezoek aan de online winkel te brengen, zich binnen een periode van één week opnieuw op het platform zullen aanmelden. Anderzijds werd vastgesteld dat bekendheid een belangrijke basis voor verkopen kan zijn. Bezoekers die de online winkel eerder al hebben bezocht, zonder echter een aankoop te doen, zullen bij een terugkeer volgens de onderzoekers sneller geneigd zijn tot een transactie dan compleet nieuwe klanten.

“Uit het onderzoek blijkt dat alle parameters voor de verkopen - zoals omzet per sessie, de toevoeging van nieuwe producten aan de online winkelkar en de conversie-niveaus - bij een trouwe klant gevoelig hoger liggen dan bij een nieuwkomer,” beklemtonen de onderzoekers. “Dat wordt bijzonder duidelijk bij de omzet per sessie, die bij een nieuweling ongeveer 1,75 dollar bedraagt, maar bij een terugkeer oploopt tot meer dan 3 dollar. Dat fenomeen kan wellicht worden toegeschreven aan het feit dat de retailers data van het initiële bezoek kunnen verwerken om bij een latere terugkeer een meer gepersonaliseerde beleving te kunnen aanbieden. De omzetting van nieuwkomers in vaste klanten is voor de retailer cruciaal.”

 

Lees Verder

 

19:16 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: klant |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.