31-07-17

Toerisme wordt steeds meer een mobiele sector

Mobiele applicaties genieten bij de organisatie van een reis steeds meer bijval. Dat is de conclusie van een onderzoek van het toeristische platform Sygic Travel. Vastgesteld werd dat de consument bij het organiseren van zijn reis vijf keer meer op de smartphone beroep doet dan op een desktop. Drie jaar geleden was deze verhouding nog omgekeerd. Eén jaar later echter werden al meer reizen op een smartphone gepland dan op een computer. De onderzoekers voegen er aan toe dat deze toename ook leidt tot een groter volume online aanschaf van toeristische producten zoals overnachtingen, autohuur, vliegtuigtickets of uitstappen.

“Het gebruik van de smartphone om reizen te plannen is ook een aanzet tot een opmerkelijke gedragswijziging van de toerist,” benadrukken de onderzoekers. “Sinds begin dit jaar kon daarbij een stijging met 10 procent per maand worden opgetekend. Die groei ligt beduidend hoger dan op desktops.” Sygic Travel stelde daarbij ook vast dat de reizigers de meeste online uitgaven laten optekenen tijdens een bezoek aan steden zoals Parijs, New York, Londen, Rome of Barcelona. De meest bezochte locaties zijn de Karelsbrug in Praag; Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square en de Tower Bridge in Londen; het Trevifontein, het Colosseum en het Pantheon in Rome en de Eiffeltoren in Parijs.

Uit de studie kunnen volgens Lukas Nevosad, chief executive van Sygic Travel, bij het downloaden van offline kaarten nog een aantal opmerkelijke conclusies worden getrokken. “Normaal downloaden internet-gebruikers het vaakst kaarten van de eigen regio,” wordt er opgemerkt. “Fransen zullen in eerste instantie kaarten van Frankrijk of Parijs raadplegen, maar die regel geldt niet voor een land zoals Polen, waar nauwelijks een interesse in kaarten van het eigen land kan worden opgetekend. Daarentegen tonen Poolse online gebruikers vooral een interesse voor Kroatië en andere Zuid-Europese landen en steden.

Lees Verder

12:17 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: toerisme |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.