06-08-17

Bestuurskamer werkt vooral met spreadsheets en powerpoints

Ondanks de beschikbaarheid van geavanceerde technologieën, blijven nog heel wat executives vasthouden op traditionele werkinstrumenten. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek van consulent Forrester en Dun & Bradstreet bij tweehonderdvijftig financiële directeuren. Daarbij werd vastgesteld dat spreadsheets nog altijd het meest populaire werkinstrument zijn en door 49 procent van de ondervraagden geregeld worden gebruikt, gevolgd door powerpoints (47 procent) en rapporten (43 procent). Anderzijds bleek dat 28 procent ook beroep doet op machine learning en predictive analytics. De rij wordt gesloten door artificiële intelligentie, die door 19 procent wordt geciteerd.

Lees Verder

 

16:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Zelfrijdende wagen wordt aantrekkelijk marketingplatform

Zelfrijdende wagens worden belangrijke platformen voor marketing en reclame, die op een ontvankelijk publiek zullen kunnen rekenen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Forrester Research. Opgemerkt wordt dat auto’s onder meer nieuwe schermen zullen worden voor de uitbouw van digitale relaties met merken, maar ook wordt benadrukt dat de autoconstructeurs ook een functie van uitgever zullen uitbouwen, aangezien ze naar nieuwe zakelijke omgevingen, zoals de verkoop van reclameruimte in hun voertuigen, zullen worden gestuwd. Tenslotte zullen zelfrijdende auto’s volgens Forrester door sommige merken als platform voor een beleving worden gebruikt.

Lees Verder

 

15:45 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Digitale transformatie moet klantenbeleveing verbeteren

Digitale transformatie moet in de eerste plaats de ervaring van de klant verbeteren. Dat blijkt uit een onderzoek van het softwarebedrijf Couchbase bij een groep van honderdvijftig marketeers. Daarbij kon worden vastgesteld dat 95 procent van de ondervraagden een verbetering van de klantenbeleving als een cruciale opdracht van de digitale transformatie bestempeld. Slechts 1 procent was van mening dat de ervaring van de consument helemaal geen belangrijke doelstelling was. Op de tweede plaats moet de digitale transformatie volgens de ondervraagden services en ervaringen creëren die een meerwaarde creëren tegenover de concurrentie (89 procent).

Lees Verder

 

15:05 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Collaboratie chimpansees is ook gericht op langere termijn

De samenwerking tussen chimpansees is niet enkel gericht op onmiddellijk gewin, maar kan ook doelstellingen op langere termijn hebben. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Arizona State University bij de Ngogo-chimpansees in het Kibale National Park in Oeganda. De onderzoekers stelden vast dat de dieren grenspatrouilles langsheen de randen van hun territorium organiseerden. Die activiteit, die nochtans een risico op confrontaties en het eigen leven inhoudt, zorgt er volgens de onderzoekers voor dat de gemeenschap op langere termijn kan uitbreiden en dan ook sterker staat tegenover concurrerende groepen.

Lees Verder

 

14:40 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Zelfmedicatie in Midden-Oosten belangrijk probleem

In het Midden-Oosten moet een groot probleem van zelfmedicatie worden vastgesteld. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Université Bordeaux in Frankrijk op basis van meer dan zeventig studies. De resultaten tonen volgens de wetenschappers dat in de regio onder meer een betere opvoeding van patiënten en artsen noodzakelijk is, maar moet volgens gewerkt worden aan een beleid dat de verkoop van voorschriftplichtige geneesmiddelen sterker onder controle kan houden. Het is in het Midden-Oosten immers bijzonder gemakkelijk om voorschriftplichtige geneesmiddelen zonder een doktersattest te kopen.

Lees Verder

 

14:10 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consumenten bijzonder vaardig in ontwijken reclame

Consumenten zijn heel vaardig geworden in het ontwijken van reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Forrester Research. De onderzoekers merken op dat niet alleen van adblockers gebruik wordt gemaakt, maar benadrukken dat een brede waaier van strategieën wordt toegepast om de blootstelling aan reclame tot een minimum te beperken. Anderzijds kan volgens Forrester worden vastgesteld dat de digitaal onderlegde consument, die in het rapport als progressieve pioniers worden omschreven, de grootste affiniteit met reclame laten blijken. Er wordt aan toegevoegd dat marketeers bij de opstelling van hun campagnes met deze verschillende elementen rekening zouden moeten houden.

Lees Verder

 

13:27 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gratis openbaar wifi heeft vaak verborgen kosten

Mobiel breedband biedt aan de consument vaak gratis toegang tot wifi, maar in werkelijkheid wordt vaak de veiligheid als pasmunt gebruikt. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek van Norton-Symantec, waarin wordt opgemerkt dat veel gebruikers van openbare wifi zich niet bewust zijn van de veiligheidsrisico’s die de technologie gepaard kunnen gaan. Onder meer werd vastgesteld dat bijna 60 procent van de respondenten moest toegeven op een openbare wifi een persoonlijke email-account te hebben geopend. Bovendien moest 25 procent erkennen op een openbare wifi zijn bankrekening te hebben gecontroleerd of financiële informatie te hebben opgevraagd of geraadpleegd.

Lees Verder

 

13:02 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |