10-08-17

Email-campagnes bereiken 80 procent geadresseerden

Email-campagnes bereiken gemiddeld 80 procent van de geadresseerden. De rest komt terecht in spamfolders of wordt geblokkeerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Return Path in acht landen. Er wordt echter opgemerkt dat tussen verschillende opvallende afwijkingen kunnen worden opgetekend. De hoogste score werd opgetekend in Australië en Canada (90 procent), gevolgd door Groot-Brittannië (84 procent), Frankrijk en Spanje (82 procent). In Duitsland en Brazilië wordt echter één of vijf bestemmelingen niet bereikt, want daar werd slechts een score van 79 procent opgetekend. In de Verenigde Staten daalt dat cijfer nog verder tot 77 procent.

“Er kon bij het bereik van email-campagnes het voorbije jaar weliswaar een lichte verbetering worden opgemerkt, maar toch blijkt dat de adverteerders nog steeds een belangrijk deel van hun doelpubliek missen en dan ook met een dreigend omzetverlies worden geconfronteerd,” benadrukt George Bilbrey, president van Return Path. Er wordt aan toegevoegd dat door de mailbox-providers steeds sterkere email-filters worden gehanteerd, zodat hun gebruikers alleen de boodschappen krijgen bezorgd die aan hun behoeften of interesses beantwoorden. Anderzijds werd vastgesteld dat Canada het best presteert met verdwenen emails (7 procent), terwijl Australië het laagste spamniveau (1 procent) kent.

Uit het onderzoek bleek nog dat de sector van banken en financiële diensten met een bestelniveau van 94 procent de beste prestaties laat optekenen, gevolgd door productie en distributie (92 procent) en toerisme (90 procent). De laagste scores werden geregistreerd in het onderwijs, de overheid en de non-profit (76 procent). Sociale platformen en dating halen een score van 77 procent, net zoals de autosector. De sterkste vooruitgang werd gemeld bij verzekeringen, waar een stijging met 13 punten tot 89 procent kon worden geregistreerd. Ook de autosector liet een stijging met 11 punten tot 77 procent registreren. Bij technologie, software en internet was er sprake van een toename met 10 procent tot 85 procent.

Anderzijds werd de zwaarste achteruitgang gemeld bij kleding, die 8 punten tot 85 procent moest prijsgeven. De sector huishouden en woninginrichting viel met 7 punten terug tot 87 procent.

Lees verder

18:15 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: email |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.