14-08-17

Consument is tegelijkertijd loyaal en nieuwsgierig

De consument blijft in het algemeen loyaal tegenover de merken waarmee hij vertrouwd is, maar tegelijkertijd geeft d meerderheid ook toe geïnteresseerd te zijn in een onderzoek naar producten om een optimaal aanbod te kunnen bepalen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Foresight Factory en de Direct Marketing Association (DMA) bij een groep Britse documenten. Daarbij werd vastgesteld dat 55 procent van de consumenten erkent geneigd te zijn steeds opnieuw van dezelfde merken, winkels of platformen gebruik te maken zonder naar alternatieven te kijken. Tegelijkertijd zou echter 81 procent bereid zijn tijd te investeren in onderzoek naar producten om een optimaal aanbod te selecteren.

Lees Verder

 

15:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Parijs preferente culinaire bestemming Amerikaanse toerist

Een meerderheid van de Amerikaanse toeristen houdt bij de keuze van een bestemming rekening met het lokale culinaire aanbod. Dat is de conclusie van een onderzoek van het online restaurantplatform Open Table. Vastgesteld werd dat 66 procent van de ondervraagden toegaf zijn reisbestemming te laten beïnvloeden door het aanbod van de lokale keuken. Bovendien merkte 52 procent op een reis te hebben ondernomen naar het land van origine van zijn favoriete gerecht. Uit het onderzoek bleek nog dat Parijs voor de Amerikaanse reiziger de belangrijkste culinaire bestemming vormt, gevolgd door Firenze, Barcelona, New Orleans en New York.

Lees Verder

 

14:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Werkvloer verkiest email boven instant messaging

Email wordt voor communicaties op de werkvloer efficiënter geacht dan instant messaging. Dat blijkt uit onderzoek van Robert Half Technology bij meer dan vijfentwintighonderd informatica-verantwoordelijken en duizend kantoorbedienden. Opgemerkt wordt dat beide groepen te kennen gaven email voor dagelijkse communicaties efficiënter te achten dan instant messaging. Bij de informatica-verantwoordelijkheden zegt 41 procent email de meest efficiënte communicatiemethode te vinden, gevolgd door persoonlijke contacten (22 procent) en instant messaging (13 procent). Bij de kantoorbedienden staan persoonlijke contacten op de eerste plaats (37 procent), gevolgd door email (27 procent) en instant messaging (19 procent).

Lees Verder

 

13:24 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Millennials kijken meer televisie dan wordt verondersteld

De gemiddelde televisieshow trekt meer millennials aan dan algemeen wordt verondersteld. Dat is de conclusie van een studie van het onderzoeksbureau Nielsen bij consumenten in de Verenigde Staten. Men moet volgens de onderzoekers immers ook rekening houden met shows die door het publiek onderweg op mobiele platformen worden bekeken. Daarbij kon volgens de onderzoekers worden vastgesteld dat 26 procent van dit publiek is samengesteld uit jonge volwassenen tussen achttien en vierendertig jaar. Daardoor neemt het totale televisiegebruik in deze leeftijdsgroep met 8 procent toe. In de andere leeftijdsgroepen brengen de mobiele platformen minder bijkomende kijkers aan.

Lees Verder

 

12:22 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Reisaanbiedingen uit deeleconomie bij toerist steeds beter bekend

Een groot gedeelte van de toeristen is vertrouwd met reisaanbiedingen die door de deeleconomie naar voor worden gebracht. Dat is de conclusie van een onderzoek van Allianz Travel Insurance en het bureau Ipsos bij duizend reizigers in de Verenigde Staten. Daarbij kon worden opgemerkt dat 78 procent van de ondervraagde reizigers te kennen geeft vertrouwd te zijn met aanbiedingen - zoals Uber, Lyft of Airbnb - door de deeleconomie worden geboden. Twee jaar geleden werd daarbij slechts een score van 47 procent opgetekend. Vorig jaar was al een toename tot 66 procent opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat bij nagenoeg alle diensten - ook een aantal minder bekende aanbiedingen - een groei kon worden opgetekend.

Lees Verder

 

11:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Niet elke slaap biedt ruimte voor leerproces

De nachtrust kan voor het menselijk brein een gelegenheid creëren om nieuwe dingen te leren, maar dat geldt alleen voor bepaalde fases van de slaap. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Université Paris Sciences & Lettres, de Université Pierre et Marie Curie en de Université Paris Descartes. Volgens de onderzoekers waren de hersenen in staat om tijdens de REM-slaap nieuwe dingen te leren, maar ook tijdens de N2-fase. Daarentegen bleek de N3-fase bijzonder ongeschikt om het leerproces te stimuleren. Deze resultaten bewijzen volgens de Franse wetenschappers de stelling dat de N3-fase vooral dient om het geheugen op orde te brengen.

Lees Verder

 

09:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Britse bevolking had geen zin financiering eerste wereldoorlog

De oorspronkelijke pogingen van de Britse overheid om de militaire investeringen voor de eerste wereldoorlog te financieren met leningen van het publiek, werd uiteindelijk een gigantisch fiasco. Uiteindelijk werden de budgettaire problemen zo zwaar dat de Bank of England in het geheim de helft van de tekorten diende te dekken. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de Queen Mary University of London (QMUL) en de Bank of England. De Britse overheid had gehoopt met zijn oorlogsobligaties een bedrag van 350 miljoen pond op te halen, maar ontving uiteindelijk slechts één derde van de verhoopte financiering. Daarmee bleek een groot patriottisch project grotendeels een mythe.

Lees Verder

 

08:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |