17-08-17

Voetbal wint ook de harten van de Amerikaanse sportliefhebber

In de Verenigde Staten genieten de Major League Soccer (MLS) en de National Hockey League (NHL) bij het publiek de grootste waardering van de vier grote nationale sportcompetities. De National Football League (NFL) staat daarentegen helemaal onderaan. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent JD Power over de tevredenheid van de Amerikaanse sportliefhebber over de grootste sportcompetities van het land. De onderzoekers zeggen verrast te zijn door de povere resultaten van het American football. Er wordt aan toegevoegd dat deze vaststelling in de toekomst voor de teams en competities ook belangrijke financiële consequenties kan hebben.

“In nagenoeg alle regio’s van het land konden de voetbalclubs op de grootste waardering van het publiek rekenen,” benadrukken de onderzoekers, die de sportliefhebbers onder meer ondervroegen naar de algemene ervaring, het zitcomfort, de veiligheid, voeding en drank, de ticketaankoop en de merchandising. “Houston Dynamo, Los Angeles Galaxy, New England Revolution, New York Red Bulls en Philadelphia Union behaalden een eerste plaats, terwijl Chicago Fire, FC Dallas en San Jose Earthquakes een tweede plaats behaalden. Alleen de Colorado Rapids en New York City Football Club op een derde plaats en DC United op een vierde plaats gaan niet mee in die trend.”

“In alle regio’s staat het American football daarentegen helemaal onderaan,” zegt Greg Truex, directeur sportonderzoek bij JD Power. “Clubs die op sportieve successen kunnen terugvallen, hebben meestal geen problemen om hun stadions te vullen, maar deze studie heeft betrekking op de teams die hun supporters de beste ervaring voor hun geld bieden. Het American football is de meest populaire en meest bekeken sport van het land. Het was dan ook bijzonder verrassend dat de fans hun club in alle regio’s bij de beleving helemaal achteraan plaatsen. De National Hockey League mag deze vaststelling niet zomaar naast zich neerleggen, zodat de nodige correcties kunnen worden gedaan en een betere beleving wordt geboden.”

“Dat het voetbal en het hockey bij de Amerikaanse sportliefhebber op de meeste waardering kunnen rekenen, zal uiteindelijk ook de sponsors niet ontgaan,” waarschuwt Truex. “Men mag verwachten dat vele bedrijven zich met deze teams zullen willen associëren, aangezien zij een betere ervaring aanbieden dan hun tegenhangers uit het football.”

Lees Verder

19:22 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sport, voetbal |  Facebook |

Hoger minimumloon wapen tegen kinderverwaarlozing

Een verhoging van het minimumloon kan het probleem van kinderverwaarlozing gevoelig terugdringen. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Indiana University. In de Verenigde Staten wordt op dit ogenblik een minimumloon van 7,25 dollar per uur gehanteerd, maar het Congress overweegt die grens op te trekken. Ook een aantal Amerikaanse staten en steden overwegen hogere mimumumgrenzen. Volgens de onderzoekers van de Indiana University zou een verhoging met 1 dollar per uur alvast het probleem van kinderverwaarlozing met 9.700 incidenten verminderen. Dat zou een verbetering met 9,6 procent opleveren.

“Geld is daadwerkelijk van belang,” benadrukt onderzoeksleider Lindsey Rose Bullinger, armoede-specialiste aan de Indiana University. “Wanneer de zorgverstrekkers over grotere budgetten kunnen beschikken, kunnen ze ook gemakkelijker de basisbehoeften van het kind - zoals kleding, voeding, geneeskundige zorgen en een veilige huisvesting - invullen. Een beleid dat het inkomen van de werkende arme bevolking verhoogt, zal ook het welzijn van de kinderen gevoelig versterken. Dat geldt vooral voor kinderen van bijzonder jonge leeftijd.” De onderzoekers voegen er aan toe dat een verhoging van het minimumloon op dezelfde manier ook een impact zal hebben op fysieke mishandeling.

De onderzoekers stelden anderzijds vast dat veranderingen in het minimumloon weinig impact had op incidenten van verwaarlozing waarbij tieners waren betrokken. Tussen de diverse etnische groepen konden evenmin verschillen worden opgetekend. Bullinger wijst er nog op dat een aantal voorstellen het Amerikaanse minimumloon van 7,25 dollar tot 10,10 dollar zou worden opgetrokken, terwijl diverse steden gewag maken van een mogelijke minimumgrens van 15 dollar. “We kunnen niet bewijzen dat dergelijke verhogingen de kinderverwaarlozing nog meer zouden kunnen terugdringen, maar onze studie laat veronderstellen dat inderdaad een positieve impact mag worden verwacht,” aldus Bullinger.

Lees Verder

18:33 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: kinderverwaarlozing |  Facebook |

Touchscreen zet aan tot hedonistisch aankoopgedrag

Consumenten die hedonistische aankopen proberen te beperken, laten touchscreen-technologie best links liggen. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de University of British Columbia. De onderzoekers zeggen vastgesteld te hebben dat bij ecommerce het gebruik van een touchscreen vaker tot hedonistische aankopen leidt dan op een desktop. Er wordt aan toegevoegd dat de resultaten mogelijk een belangrijke impact kunnen hebben op de retailindustrie. Consumenten die spaarzaam met hun geld willen omspringen, moet volgens de onderzoekers daarentegen worden aangeraden bij vlagen van spilzucht hun smartphone terzijde te schuiven.

“Touchscreen-technologie is er bijzonder snel in geslaagd de consumentenmarkt te veroveren en heeft zich in ons dagelijks leven genesteld,” benadrukt onderzoeksleider Ying Zhu, professor management aan de University of British Columbia. “Ondanks die snelle groei en toenemende populariteit weten we nog verbazend weinig over de effecten van de technologie op de consument. Met meer dan twee miljard smartphone-gebruikers kan het gebruik van aanraak-technologieën voor online shoppen alleen al tegen volgend jaar bijna de helft van alle ecommerce voor zijn rekening nemen.”

“Vastgesteld werd dat de speelse natuur van de touchscreen bij de consument de voorkeur voor hedonistische producten, zoals chocolade of massages, versterkt,” verduidelijkt professor Zhu. "Anderzijds betekent het logische en functionele karakter van een desktop een versterking van de voorkeuren voor praktische producten, zoals brood of printers." Uit de studie bleek volgens de onderzoekers ook dat gebruikers van touchscreen-technologie beduidend hogere scores lieten optekenen op het vlak van experimenteel denken, terwijl collega’s die voor een desktop kozen beduidend sterkere prestaties op het vlak van rationeel denken lieten registreren.

Lees Verder

18:07 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: touchscreen |  Facebook |

Bijval donkere chocolade spiegel Japanse vergrijzing

Een perceptie over de gezondheidsvoordelen van cacao blijft een belangrijke pijler voor het succes de Japanse chocolademarkt. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Euromonitor International. Er wordt aan toegevoegd dat de chocoladeverkoop zelfs een weerspiegeling van de verouderende Japanse populatie is geworden. Ook op het Japanse kantoor heeft het product volgens de onderzoekers echter duidelijk aan populariteit gewonnen. De chocoladeverkoop realiseert volgens Euromonitor in Japan dit jaar een omzet van 555 miljard yen, wat overeenkomt met ongeveer 5 miljard dollar. Tegenover vorig jaar is er sprake van een groei met 5 procent.

"Lange tijd werd de consumptie van chocolade in Japan als een ongezonde eetgewoonte bestempeld," aldus Euromonitor. "Een aantal wetenschappelijke studies waarin werd gesuggereerd dat polyfenolen in cacao een goede impact hebben op de gezondheid, hebben echter in de lokale Japanse media een prominente weerslag gekregen. Daardoor is de houding tegenover chocolade gevoelig veranderd. Consumenten, vooral oudere leeftijdsgroepen, blijven chocolade met hoge cacao-gehaltes kopen. Zwarte chocolade laat in Japan dan ook sterke prestaties optekenen. De groeicijfers van melkchocolade en witte variaties blijven daarentegen relatief bescheiden."

Euromonitor wijst erop dat de toenemende populariteit van zwarte chocolade bij de oudere Japanse bevolkingsgroepen een weerspiegeling vormt van de vergrijzing van de populatie van het land. "De Japanse bevolking kent een snelle veroudering, waardoor ook de bezorgdheid over de gezondheid toeneemt," stippen de onderzoekers aan. "Daarbij groeit tevens de overtuiging dat de gezondheid door goede voedingskeuzes op peil gehouden kan worden." Tevens werd opgemerkt dat in eerste instantie de zwarte chocolade nagenoeg uitsluitend in tabletten werd geconsumeerd, maar inmiddels ook in andere variaties - met noten, biscuits of vruchten - op de markt worden gebracht.

Er wordt aan toegevoegd dat de nieuwe chocoladeproducten in Japan goed worden onthaald. Daarbij wordt vooral interesse getoond in chocolade die is voorzien van een beschermende laag, zodat belet wordt dat het product te snel zou smelten. Vooral kantoorbedienden zouden een belangrijk afnemer van deze variaties zijn.

Lees Verder

17:05 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: chocolade, japan |  Facebook |

Zweden beslist zijn militaire budget te verhogen

Zweden schroeft zijn militaire budget de volgende drie jaar met 11 miljard euro op om zijn defensieve slagkracht te versterken, rekening houdend met de oplopende spanningen met Rusland in de Baltische regio. Dat heeft Peter Hultqvist, Zweeds minister van landsverdediging, bekend gemaakt. Hij voegde eraan toe dat de centrum-linkse minderheidsregering met twee centrum-rechtse oppositiepartijen een akkoord heeft kunnen sluiten om het budget voor het Zweedse leger met bijna 3 miljard euro per jaar te verhogen. Zweden heeft op dit ogenblik een militair budget van 4,6 miljard euro per jaar. Dat komt overeen met 1,1 procent van het Zweedse bruto binnenlandse product.

“Er is in de regio een duidelijke toename van de militaire activiteit en spionage merkbaar,” benadrukte Hultqvist. “Deze beslissing zendt een duidelijk signaal naar de omgeving en zal de veiligheid van het land versterken.” De Zweedse legerleiding zegt de bijkomende financiële middelen nodig te hebben na een jarenlange periode van onderinvestering. Daarbij wordt erop gewezen dat aan de operationele mogelijkheden van het Zweedse leger ook meer eisen worden gesteld dan in het verleden. Zweden heeft eerder al de militaire dienstplicht opnieuw ingevoerd en heeft opnieuw militaire eenheden gestationeerd op Gotland, een strategisch eiland in de Baltische Zee.

Zweden heeft ook de banden met de North Atlantic Treaty Organisation (Nato) verstevigd, hoewel het land benadrukt een lidmaatschap van het militaire bondgenootschap uit te sluiten. Zweden heeft gedurende tweehonderd jaar een beleid van neutraliteit in gewapende conflicten gehanteerd, maar is door de Russische militaire acties in Oekraïne gedwongen op die positie te herzien. Daarbij wou het land wel absoluut vermijden om Rusland te veel tegen het hoofd te stoten. Rusland had daarbij aangegeven in geen geval een Zweeds lidmaatschap van de Nato te aanvaarden en desnoods de noodzakelijke maatregelen te nemen.

Lees Verder

16:40 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: zweden |  Facebook |

Belang van online productfotografie wordt vaak onderschat

Voor vele online consumenten hebben productbeelden een belangrijke impact op de aankoopbeslissing. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Splashlight, aanbieder van visuele content voor commerciële websites, bij vijftienhonderd consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat 47 procent van de ondervraagden kwalitatieve productbeelden als het meest cruciale onderdeel van de aankoopbeslissing bestempelen. Daarbij werd ook opgetekend dat 50,5 procent van de ondervraagden een voorkeur toonde voor drie tot vijf beelden, genomen vanuit verschillende gezichtshoeken.

Voor 26,5 procent van de consumenten zouden minstens zes verschillende beelden moeten worden geboden vooraleer een aankoop zou worden overwogen. Tevens werd vastgesteld dat 51,7 procent van de ondervraagden bij de aankoop van kleding uit te kijken naar producten die door modellen worden gedragen, wat volgens hen helpt bij de visualisatie en ook een impact zal hebben op de uiteindelijke aankoopbeslissing. De resultaten van het onderzoek maken volgens Camille Park, hoofd account-management bij Splashlight, duidelijk dat productfotografie met een hoge kwaliteit en kwantiteit voor ecommerce één van de belangrijke factoren in de aankoopbeslissing zal zijn.

Opgemerkt wordt dat fotografie bij de consument in het algemeen een grotere impact heeft dan het gebruik van sociale media. “Er moet immers worden vastgesteld dat 37,9 procent van de ondervraagden te kennen geeft dat de content van sociale media weinig impact heeft op de aankoopbeslissing,” wordt er aangevoerd. “Bovendien maakt nog eens een groep van 33,7 procent duidelijk dat sociale media geen enkele invloed hebben. Merken en retailers zouden dan ook meer moeten focussen op de verbetering van hun online productfotografie, die immers in staat is de omzet van de onderneming te versterken.

Lees Verder

16:14 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: productfotografie |  Facebook |

Financiële percepties hebben grote impact op relatie

Wanneer mannen beginnen te denken - terecht of ingebeeld - dat hun echtgenote teveel geld uitgeeft, rijzen financiële problemen en huwelijksmoeilijkheden aan de horizon. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Brigham Young University en de Kansas State University naar de impact van contrasterende financiële persoonlijkheden in het huwelijk. Er moet volgens de onderzoekers worden vastgesteld dat de financiële personages in een relatie in belangrijke mate worden gevormd door de percepties over de manier waarop de partner met geldzaken omgaat. Die percepties hebben volgens de onderzoekers zelfs een grotere impact dan de realiteit.

“Voor mannen blijkt de perceptie van een verspillende echtgenote de grootste pijler van financiële conflicten in de relatie,” betoogt onderzoeksleider Ashley LeBaron, professor gezinsstudies aan de Brigham Young University. “Mannen die hun partner vooral als een spilzieke partij bestempelen blijken echter ook voor vrouwen als de belangrijkste grond voor financiële onenigheid te worden beschouwd. Deze verbanden konden in alle types van relaties worden opgemerkt en blijken zowel te gelden voor hoge als voor lage gezinsinkomens en ook zowel voor huishoudens met een groot of klein uitgavenpatroon.

De onderzoekers merken op dat echtparen over hun financiën, vooral in een vroege fasen van het huwelijk, goed moeten communiceren. "Men mag niet verwachten dat financiële probleem vanzelf zullen verdwijnen wanneer de omstandigheden veranderen," wordt er benadrukt. "De studie toont duidelijk dat de omstandigheden niet aan de basis van problemen liggen, maar wel percepties die worden gekoesterd. Die percepties veranderen niet altijd wanneer de omstandigheden wijzigen." Naast een spilzieke echtgenote zien mannen vooral een groter aantal kinderen als een basis voor mogelijke financiële conflicten, terwijl vrouwen vooral wijzen op een gebrek aan financiële communicatie.

Uit het onderzoek bleek nog dat 90 procent van de vrouwen en 85 procent van de mannen erkennen met een aantal financiële problemen te worden geconfronteerd. De wetenschappers wijzen er daarbij echter ook op dat - ongeacht percepties of realiteit over financiële problemen - hulp beschikbaar is indien geldzaken in de relatie voor moeilijkheden dreigen te zorgen. Onder meer wordt gewezen op assistentie van een financieel planner of een gezinstherapeut. "Er zijn ook online, zowel gratis als betalend, een aantal diensten beschikbaar die kunnen helpen bij budgettering en geldmanagement," zeggen de onderzoekers nog.

Lees Verder

15:52 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: geldzaken |  Facebook |