17-08-17

Voetbal wint ook de harten van de Amerikaanse sportliefhebber

In de Verenigde Staten genieten de Major League Soccer (MLS) en de National Hockey League (NHL) bij het publiek de grootste waardering van de vier grote nationale sportcompetities. De National Football League (NFL) staat daarentegen helemaal onderaan. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent JD Power over de tevredenheid van de Amerikaanse sportliefhebber over de grootste sportcompetities van het land. De onderzoekers zeggen verrast te zijn door de povere resultaten van het American football. Er wordt aan toegevoegd dat deze vaststelling in de toekomst voor de teams en competities ook belangrijke financiële consequenties kan hebben.

“In nagenoeg alle regio’s van het land konden de voetbalclubs op de grootste waardering van het publiek rekenen,” benadrukken de onderzoekers, die de sportliefhebbers onder meer ondervroegen naar de algemene ervaring, het zitcomfort, de veiligheid, voeding en drank, de ticketaankoop en de merchandising. “Houston Dynamo, Los Angeles Galaxy, New England Revolution, New York Red Bulls en Philadelphia Union behaalden een eerste plaats, terwijl Chicago Fire, FC Dallas en San Jose Earthquakes een tweede plaats behaalden. Alleen de Colorado Rapids en New York City Football Club op een derde plaats en DC United op een vierde plaats gaan niet mee in die trend.”

“In alle regio’s staat het American football daarentegen helemaal onderaan,” zegt Greg Truex, directeur sportonderzoek bij JD Power. “Clubs die op sportieve successen kunnen terugvallen, hebben meestal geen problemen om hun stadions te vullen, maar deze studie heeft betrekking op de teams die hun supporters de beste ervaring voor hun geld bieden. Het American football is de meest populaire en meest bekeken sport van het land. Het was dan ook bijzonder verrassend dat de fans hun club in alle regio’s bij de beleving helemaal achteraan plaatsen. De National Hockey League mag deze vaststelling niet zomaar naast zich neerleggen, zodat de nodige correcties kunnen worden gedaan en een betere beleving wordt geboden.”

“Dat het voetbal en het hockey bij de Amerikaanse sportliefhebber op de meeste waardering kunnen rekenen, zal uiteindelijk ook de sponsors niet ontgaan,” waarschuwt Truex. “Men mag verwachten dat vele bedrijven zich met deze teams zullen willen associëren, aangezien zij een betere ervaring aanbieden dan hun tegenhangers uit het football.”

Lees Verder

19:22 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sport, voetbal |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.