19-08-17

Ook bij applicaties reclamefraude belangrijk probleem

Reclamefraude is ook een belangrijke bekommernis voor marketeers die in hun campagnes beroep willen doen op applicaties. Dat is de de conclusie van een wereldwijd onderzoek van consument InMobi. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat 59 procent van de respondenten van mening was dat applicatie-fraude een cruciaal probleem vormde dat de reclamenetwerken in geen geval zouden mogen negeren. Opgemerkt werd eveneens dat 40 procent van de applicatie-marketeers getuigde ervan overtuigd te zijn te begrijpen op welke manier de fraude is georganiseerd en welke effecten het bedrog op de impact van hun reclamecampagnes zou kunnen hebben.

Tegelijkertijd moest worden vastgesteld dat 44 procent van de respondenten aangaf weliswaar te weten wat onder reclamefraude kan worden begrepen, maar meer over het fenomeen te weten willen komen of opwierp het concept te begrijpen, maar geen inzicht te hebben op welke manier reclamecampagnes door het probleem zouden kunnen worden geraakt. Wanneer naar concrete fraude-constructies wordt gekeken, verwijst 48 procent naar nutteloze trafieken van bots van scripts, gevolgd door fenomenen zoals unauthorized rebrokering (13 procent), click cramming (13 procent) en ad stacking (10 procent).

Uit het onderzoek blijkt verder dat adverteerders diverse maatregelen nemen om het probleem van de reclamefraude aan te pakken, maar er wordt aan toegevoegd dat nagenoeg niemand daarbij op overwegend technische oplossingen steunt. Daarbij gaf 58 procent van de betrokkenen aan een partnership te zoeken met een vertrouwd reclamenetwerk, zodat vermeden kan worden het slachtoffer van fraude te worden. Daarnaast verwijst 27 procent naar het gebruik van zwarte lijsten met verdachte internet-adressen. Een even grote groep zegt tussenpersonen uit te schakelen en een rechtstreeks contact te onderhouden met de uitgever, terwijl 26 procent aangeeft van de partners volledige transparantie en rapportering te eisen.

Lees Verder

13:44 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: applicatie, reclame |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.