21-08-17

Nagenoeg alle retailers investeren meer in mobiele marketing

Merken en handelaars spitsen zich bij marketing steeds meer toe op mobiele strategieën. Dat blijkt uit een rapport van consument RetailMeNot bij een tweehonderdtal marketeers. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat 92 procent van de ondervraagden erkende zijn bestedingen in mobiele campagnes dit jaar te zullen uitbreiden. Door 89 procent werd tevens gewag gemaakt van bijkomende investeringen in sociale media. Anderzijds diende volgens 54 procent te worden vastgesteld dat de technologieën in mobiele marketing zo snel verlopen dat hun onderneming die evoluties onmogelijk kan bijhouden.

“De impact van mobiele marketing op de koopbeslissing van de consument,” betoogt Marissa Tarleton, marketing-directeur bij RetailMeNot. “Dat geldt voor alle kanalen. Die impact wordt immers niet alleen in mobiele transacties ervaren, maar kan ook worden opgemerkt in de winkelverkopen en de online activiteiten. Bovendien moet een duidelijk inzicht worden verworven in de concrete impact die mobiele marketing op de verkoop heeft. Aangezien nog altijd 90 procent van de retailverkopen in de fysieke winkel gebeuren, moet worden vastgesteld dat mobiele activiteiten een belangrijke impact hebben op de overstap van online naar offline activiteiten.”

Er wordt aan toegevoegd dat vele retailers voor hun mobiele activiteiten op een gespecialiseerde partner beroep doen. “Daar is een goede reden voor,” zeggen de onderzoekers nog. “Meer dan 80 procent van de retailers die gebruik hebben gemaakt van de platformen van partners om mobiele promoties te presenteren, stelden een meer dan gemiddelde return-on-investment te hebben kunnen optekenen, tegenover 66 procent vorig jaar.” Een belangrijke uitdaging blijft echter mogelijkheid om mobiele en offline ervaringen op elkaar af te stemmen. Vastgesteld werd dat 25 procent van de retailers toegeeft met deze activiteiten problemen te ervaren.

Lees Verder

16:30 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: mobiel, marketing |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.