31-08-17

Bijna vier op tien reizigers krijgt foute hotelrekening

Bijna 40 procent van de reizigers moeten bij de betaling van de factuur voor hun hotelovernachting diverse belangrijke fouten registreren voor geleverde diensten en goederen die nooit werden geleverd. Dat is de conclusie van een onderzoek van de internationale logistieke dienstverlener GO Group, actief op meer dan negentig luchthavens in Noord-Amerika, Mexico, de Caraïben en Europa, bij meer dan duizend reizigers. Wel kan volgens de onderzoekers worden gemeld dat 54 procent nooit met een onterechte facturatie werd geconfronteerd. Een groep van 9 procent zegt niet te weten of er al dan niet ooit fouten zijn gemaakt.

De onderzoekers stelden vast dat 79 procent van de reizigers voor het vertrek uit het hotel steeds hun rekeningen nakijken, terwijl nog eens 11 procent aangaf geregeld een nazicht te houden. Toch bleek dat 6 procent moet toegeven zelden of nooit de hotelrekening te controleren. Verder bleek dat 75 procent van de gedupeerde klanten kon melden dat de fouten na een protest volledig werden rechtgezet, terwijl 17 procent zich geen details over de reactie van het hotelmanagement kon herinneren. Wel moest worden genoteerd dat 6 procent van de gedupeerde reizigers er niet in geslaagd is de onterechte facturatie te laten herstellen.

“De resultaten van de studie tonen dat de reiziger er goed aan zou doen om voor het verlaten van het hotel steeds zijn rekeningen zorgvuldig na te kijken,” merkt John McCarthy, voorzitter van GO Group, op. “Wel moet de hotelindustrie worden geloofd voor de tegemoetkomende houding die kon worden vastgesteld tegenover gasten die met problemen werden geconfronteerd.” Anderzijds moet worden opgemerkt dat foutieve rekeningen wellicht één van de belangrijkste redenen zullen zijn die de reiziger zullen doen beslissen om bij een volgende overnachting in de omgeving het betrokken hotel te negeren en naar een alternatief te zoeken.

Lees Verder

12:11 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: hotel |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.