31-08-17

Consument toont bij mobiele aankopen weinig geduld

De consument toont bij mobiele aankopen weinig geduld. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Akamai bij een aantal grote online retailers. De onderzoekers wijzen er daarbij op dat 53 procent van de ondervraagden toegaf het opladen van een mobiele website maximaal drie seconden respijt te geven. Elke vertraging van 100 milliseconden zou bij de uiteindelijke conversie een daling tot 7 procent kunnen veroorzaken. Er wordt bovendien opgemerkt dat weliswaar de helft van alle consumenten op hun mobiele telefoons browsen, maar uiteindelijk blijkt slechts één op vijf gebruikers daadwerkelijk mobiele transacties te hebben uitgevoerd.

“Het is voor retailers een grote uitdaging om de snelle en betrouwbare service te leveren die de klant vraagt,” stippen de onderzoekers aan. “De voorbije jaren hebben al diverse retailers ontdekt dat de laadtijden van hun websites en applicaties een belangrijke en meetbare impact hebben op doelstellingen zoals conversies en engagement.” Onder meer wordt erop gewezen dat een groep zoals Walmart voor elke gewonnen seconde laadtijd de conversies met 2 procent zag verbeteren. Elke 100 milliseconde verbetering leverde een omzetstijging tot 1 procent op. Ook Staples getuigde dat zijn laadtijden met 1,6 seconden verbeterd te hebben en zijn conversies met 10 procent te hebben kunnen opdrijven.

Verder werd opgemerkt dat de optimale laadtijden voor piekconversies varieerden, afhankelijk van het type apparaten, tussen 1,8 seconden en 2,7 seconden. Communicaties werden op smartphones gemakkelijker verbroken dan op tablets. Er wordt nog opgemerkt dat shoppers verschillende redenen hebben om tijdens het aankoopproces op een mobiel apparaat te doen, waarbij onder meer gewezen wordt op de mogelijkheid om productbesprekingen te raadplegen of tot prijsvergelijkingen over te gaan. De onderzoekers merken nog op dat investeringen in mobiele en sociale technologieën en email de verkoop met gemiddeld 30 procent doet oplopen.

Lees Verder

10:40 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: mobiel |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.