08-09-17

Uitstekend halfjaar voor internationaal toerisme

Het wereldwijde toerisme heeft tijdens de eerste helft van dit jaar 598 miljoen internationale reizigers geregistreerd. Dat betekende een stijging met 6 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van de World Tourism Organisation (WTO). Opgemerkt wordt dat de groei een significante verbetering weerspiegelde tegenover de trend van de jaren voordien. Gewag wordt gemaakt van het sterkste halfjaar sinds het begin van dit decennium. De sterkste groei werd opgetekend in het Midden-Oosten, waar een stijging met 9 procent werd geregistreerd, gevolgd door Europa en Afrika, die elk een toename met 8 procent konden melden.

Lees Verder

 

 

16:34 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Fakenews versterkt vertrouwen in traditionele media

Het fenomeen van fakenews heeft het vertrouwen in de traditionele media versterkt. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau Ogilvy media bij meer dan tweehonderdvijftig journalisten. Vastgesteld werd dat 52 procent van de respondenten van mening is dat traditionele media de meest betrouwbare nieuwsbron zijn. Tevens werd opgemerkt dat 22 procent van de journalisten aangeeft vertrouwen te hebben in websites van bedrijven en persberichten. Sociale media worden bestempeld als het belangrijkste platform voor de groei van fakenews (25 procent), gevolgd door een gepolariseerde mediaverslaggeving (14 procent) en een bevestigingsdrang (14 procent).

Lees Verder

 

15:09 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ook mobiele consument heeft hekel aan popup-reclame

Ook de mobiele consument heeft vooral een hekel aan reclameformats die hen beletten de opgevraagde content onmiddellijk te kunnen consumeren. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent On Device Research en Inskin Media bij negenhonderd mobiele consumenten in Groot-Brittannië. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat popup-reclame met een score van 28 procent het meest verguisde mobiele reclameformat is, gevolgd door reclames die het middendeel van het scherm in beslag nemen (26 procent) en advertenties de het opladen van de opgevraagde pagina vertragen (18 procent).

Lees Verder

 

14:47 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Europa investeert minder in onderwijs

In de Europese Unie zijn de investeringen in onderwijs sinds het einde van het voorbije decennium gevoelig ingekrompen. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, het Europese bureau voor de statistiek. Acht jaar geleden investeerden de lidstaten van de Europese Unie immers gemiddeld 5,3 procent van hun bruto binnenlandse product aan onderwijs, maar dat aandeel was twee jaar geleden tot 4,9 procent teruggevallen. De grootste achteruitgang werd genoteerd in Griekenland, waar het onderwijsbudget met 23 procent werd ingekrompen, gevolgd door Cyprus en Portugal, die respectievelijk een daling met 17 procent en 16 procent registreerden. Daarna volgen Spanje en Italië met een respectievelijke achteruitgang met 11 procent en 10 procent.

Lees Verder

 

13:26 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Breedband in Verenigde Staten groter dan betaaltelevisie

In de Verenigde Staten heeft breedband inmiddels meer gebruikers dan betaaltelevisie. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Leichtman Research Group. Opgemerkt wordt dat de grote Amerikaanse aanbieders van betaaltelevisie tijdens het tweede kwartaal van dit jaar ongeveer 655.000 abonnees verloren, terwijl breedband 230.000 bijkomende gebruikers konden aantrekken. Daardoor heeft betaaltelevisie in de Verenigde Staten nu 92,6 miljoen abonnees tellen, tegenover 94 miljoen gebruikers voor breedband. De introductie van online streamingdiensten heeft volgens het rapport een belangrijke kantelmoment opgeleverd.

Lees Verder

 

11:00 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

India wordt vijfde grootste consumentenmarkt ter wereld

India zal tegen het einde van het volgende decennium de vijfde grootste consumentenmarkt van de wereld zijn geworden. Het land zal immers kunnen profiteren van een snelle groei in de retail en ecommerce. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Deloitte en de Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI). Opgemerkt wordt dat de consumptiesector één van de meest dynamische en snelstgroeiende industriën van het land is. Wel wordt gewaarschuwd voor de remmende werking van onder meer een slechte basisinfrastructuur en een complexe regelgevende en fiscale omgeving.

Lees Verder

 

 

10:41 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Sociale mediagebruiker heeft complexe relatie met reacties

Gebruikers van sociale media hebben een complexe relatie met de feedback die ze op de platformen ontvangen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent YouGov bij 1,2 miljoen respondenten in de Verenigde Staten. Onder meer bleek dat 26 procent moet erkennen door een negatieve commentaar uit zijn evenwicht te worden gebracht, terwijl anderzijds meer dan de helft te kennen geeft het niet erg te vinden wanneer er geen positieve reacties komen op de foto’s die ze online hebben geplaatst. In het algemeen wordt aangevoerd dat positieve commentaren een grotere impact hebben dan negatieve opmerkingen.

Lees Verder

 

09:19 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |