13-09-17

Chief executive geeft zichzelf goede punten in klantenbeleving

Chief executives vinden zichzelf uitstekend onderlegd in de verbetering van de klantenbeleving. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Economist Intelligence Unit bij vierhonderd chief executives in dertien landn.

Lees Verder

 

21:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Jonge werknemer kijkt naar flexibiliteit en technologie

Voor jonge werknemers vormen flexibiliteit en technologie vaak cruciale pijlers van een professionele carrière. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Powwownow bij duizend jongeren tussen achttien en drieëntwintig jaar in Groot-Brittannië.

Lees Verder

 

21:01 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Lof brengt kinderen in verleiding tot bedrieglijke praktijken

Kinderen die geprezen worden voor hun intelligentie, komen meer in de verleiding om op bedrog terug te vallen. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Toronto.

Lees Verder

 

20:41 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Mannelijke millennial geïnteresseerd in cosmetica

Mannelijke millennials hebben op de cosmetica-markt een grotere invloed dan oudere generaties. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Engagement Labs. Bovendien is deze groep evenzeer geneigd over cosmetica en mode te praten dan hun vrouwelijke generatiegenoten.

Lees Verder

 

 

20:22 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Bestrijding fakenews vergt actieve tegenmaatregelen

Om fakenews efficiënt te kunnen bestrijden moet een duidelijke alternatieve boodschap met niuwe informatie worden geboden. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Illinois.

Lees Verder

 

19:54 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Twijfelachtige status nieuwsverhaal heeft weinig impact op consument

Zelfs duidelijke signalen over de twijfelachtigheid van bepaalde nieuwsverhalen hebben weinig impact op de perceptie van het publiek. Dat is de conclusie van een onderzoek van psychologen aan de Yale University op basis van een enquête bij meer dan 7.500 online nieuwsconsumenten in de Verenigde Staten, die gevraagd werden hun oordeel te geven over vierentwintig berichten, evenwichtig verdeeld over bevestigde en betwiste berichten. Vastgesteld werd dat de betwiste berichten slechts 3,7 procent vaker juist werd beoordeeld dat de bevestigde meldingen. De onderzoekers zeggen bijzonder verontrust te zijn door de resultaten van de studie.

“Facebook werkt samen met externe factcheckers om nepnieuws te bestrijden, maar het initiatief om het twijfelachtige of leugenachtige karakter van een bericht met een waarschuwing aan te geven, blijkt slechts beperkte resultaten op te leveren,” benadrukken de onderzoekers David Rand en Gordon Pennycook. “Bepaalde groepen - zoals jonge consumenten of aanhangers van Donald Trump - bleken aan onware content zelfs een grotere geloofwaardigheid te koppelen. Dat is het gevolg van de grote hoeveelheid content die moet worden gecontroleerd, waardoor niet alle berichten onmiddellijk kunnen worden verwerkt. Sommige groepen beschouwen echter alle artikelen zonder waarschuwing als geloofwaardig.”

“Het resultaat van de studie toont in ieder geval dat het aanbrengen van een label onvoldoende is om het probleem van het nepnieuws efficiënt aan te pakken,” betogen Rand en Pennycook. “De conclusies van het onderzoek laten misschien uitschijnen dat de labels toch enigszins een oplossing brengen, maar er moet gevreesd worden dat het volume ongecontroleerde valse berichten zo hoog is dat de negatieve impact van die communicaties elk potentieel voordeel ondermijnt. Het is immers veel gemakkelijker om nepnieuws te produceren dan elk geplaatst boodschap op zijn waarheidsgehalte te controleren.”

Het feit dat vooral jongeren moeilijkheden ondervinden om een onderscheid te maken, moet volgens de onderzoekers een belangrijke waarschuwing zijn. "Deze leeftijdsgroep is voor zijn nieuwsgaring het meest gericht op sociale netwerken, maar is tegelijkertijd de demografie die het minst goed in staat is om valide berichten van nepnieuws te onderscheiden," benadrukken de onderzoekers. Het fenomeen kan volgens Rand mogelijk worden toegeschreven aan een dalend vertrouwen in de media bij jongere consumenten, maar de wetenschappers zegt dat dit verband nog verder dient te worden onderzocht.

Lees Verder

 

19:35 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: nepnieuws |  Facebook |

Morele oordeel gedrag afhankelijk van frequentie

Naarmate gedrag in de maatschappij frequenter wordt genoteerd, neemt ook het ethische karakter toe. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan het Karolinska Institutet in Zweden.

Lees Verder

 

19:18 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |